موسسه فرهنگی طلوع

متوسطه دوره دوم

اردوی یزد پایه های دهم و یازدهم

اردوی یزد پایه های دهم و یازدهم

با لطف بی‌انتهای الهی و توجهات حضرت ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، سفر زیبای یزد با همراهی دختران عزیز پایه دهم و یازدهم آغاز شد و به پایان رسید.

در طول این سفر 3 روزه، 2 رویداد تاریخی فرهنگی را تجربه کردیم: مسیر آبی یزد (پیاده‌روی در بافت سنتی یزد، دریافت اطلاعات فراوان از نحوه تأمین آب این شهر، بازدید از ابنیه تاریخی این مسیر، پیاده‌روی در قنات زارچ تنها قنات زنده 70کیلومتری شهر یزد) و نیز مشاغل فراموش شده (شامل پیاده‌روی در بازار سنتی و بازار خان، گفتگو با صاحبان مشاغل در حال فراموشی که بعضاً فقط یک استادکار آنها در شهر یزد یا کل کشور باقی مانده است).

همچنین به شهر مهریز و قلعه سریزد (اولین صندوق امانات جهان) رفتیم و از هوشمندی معماران آن دوران حیرت کردیم. ساعاتی اقامت و تفریح در کویر دروازه قرآن نیز از رویدادهای خاطره‌انگیز سفرمان بود.

دستاورد اینگونه برنامه‌ها آنقدر گران‌سنگ و ارزشمند است که در کلمات نمی‌گنجد. تجربه ساعات طولانی با هم بودن و تمرین تاب‌آوری، همدلی و حل مساله در سفر، جدایی از خانواده و کم شدن موقت وابستگی که تمرینی است برای مستقل شدن، آشنایی با مردم منطقه‌ای متفاوت از کشورمان و آداب و رسوم و فرهنگ و شیوه زندگی‌شان، نقاط قوت مردم و شهر یزد و مقایسه سبک زندگی ایشان با خود، و مشاهده آثار پیشینیان که انتقال‌دهنده نکات ارزشمندی برای ماست.

خاطره شیرین روزهای دوم تا پنجم اسفندماه هرگز فراموش‌مان نخواهد شد. به امید روزهای درخشان و پرامید برای فرزندان عزیزمان.

برای مشاهده تصاویر اینجا کلیک فرمایید.

  • تعداد بازدید : ۴۳
فرم ثبت نظر