موسسه فرهنگی طلوع

متوسطه دوره اول

معرفی واحد آموزشی

مقطع متوسطه اول با 6 کلاس درسی مجهز به سیستم ویدئوپروژکتور، نمازخانه، سالن ناهارخوری، آزمایشگاه های مجهز زیست و فیزیک و شیمی، کارگاه، سایت کامپیوتری با  14 دستگاه کامپیوتر با اتصال به اینترنت و کتابخانه ای با عناوین کتاب ارزشمند، فضای امن و سالمی برای دخترانمان فراهم آورده تا با بهره گیری مطلوب از امکانات موجود، مدیران آینده ساز و مادران کارآفرین تربیت شده و وارد جامعه شوند.

برای گزینش کادر اجرایی و آموزشی مدرسه تلاش فراوانی شده تا ضمن داشتن تخصص در امور محوله از اخلاق اسلامی برخوردار باشند و تربیت دینی و انسانی در کار ایشان مقدم بر آموزش دروس مصوب آموزش و پرورش باشد؛ چه بساکه به لطف خداوند متعال، دانش آموزانی با اخلاق اسلامی و سطح بالای درسی توسط آنان تربیت شوند.


واحد پرورشی

محور اصلی تمامی فعالیت های تربیتی مدرسه، رشد عقل گرایی در زندگی است. تقویت ویژگی های نیک و تغییرات مثبت تربیتی دخترانمان از مهمترین اهداف واحد پرورشی مدرسه است. این واحد، فعالیت های فرهنگی و پرورشی را در قالب برنامه های منسجم و هماهنگ به شرح زیر برای دانش آموزان تنظیم و اجرا می نماید:

-برگزاری مراسم بزرگداشت مناسبت های ملی و مذهبی در طول سال تحصیلی

-برگزاری مسابقات ورزشی در رشته های فوتسال، والیبال، هندبال، تنیس روی میز و ... در مناسبت های ویژه سال

-برگزاری مسابقات فرهنگی در رشته های کتابخوانی، انشانویسی، نهج البلاغه، حفظ و مفاهیم قرآن کریم، احکام، جدول و مشاعره به منظور افزایش روحیه نشاط در فضای مدرسه

-برگزاری نماز جماعت با هدف تقویت روحیه جمعی در عبادات

- اعزام دانش آموزان به مسابقات منطقه ای اعم از مسابقات پرورشی و ورزشی

-برگزاری صبحگاه های ویژه با موضوعاتی چون مثبت اندیشی، انگیزه مندی، بهداشت و حفظ محیط زیست، تغذیه، تکنولوژی و دستاوردهای ملی و عناوین دیگری با هدف افزایش آگاهی های لازم در زندگی روزمره

-برگزاری صبحگاه «تدبر در قرآن» با هدف دقت در نکات آیات منتخب

-برگزاری صبحگاه ویژه دعا و توسل با مشارکت دانش آموزان در روزهای پنج شنبه 

-علاوه بر فعالیت های فوق، برنامه هایی نظیر نقد فیلم و عصرمانی نیز به منظور رشد اندیشه و توانایی تجزیه و تحلیل موضوعات در نظر است که امیدواریم با لطف الهی قادر به اجرای آن باشیم.

 

واحد آموزشی

-این مقطع آموزشی با بهره گیری از دبیران مجرب و متخصص، فضای پویا و امنی برای دخترانمان فراهم آورده تا استعدادها شناسایی شود و به منصه ظهور برسد. همچنین با کمک مسئولین پایه، فضای اعتمادی به وجود آورده که دانش آموزان در حد امکان برای رسیدن به اهدافشان راهنمایی شوند. مسئولین پایه با اشراف کاملی که بر کلیه امور دانش آموزان دارند تلاش می کنند برنامه ریزی مناسبی با هر دانش آموز داشته باشند و به منظور دستیابی به این مهم، فعالیتهای سال گذشته را مورد بررسی قرار می دهند تا با چشم اندازی وسیع تر به امروزشان بپردازند. اهم فعالیتهای امسال به شرح زیر می باشد:

-جلسات ملاقات فردی با مادران

-ملاقات فردی با دانش آموزان

-بررسی نتایج تست بهداشت روانی

-دریافت بازخورد از دبیران

-نظارت مستمر بر وضعیت آموزشی و تربیتی دانش آموزان

-برگزاری جلسات هم اندیشی با مشاوران مقطع متوسطه دوم

-اصلاح الگوی خواب دانش آموزان

-ایجاد مهارت مدیریت زمان

-حل مساله اضطراب و استرس

-راهنمایی در زمینه مشکلات دوست یابی و تداوم در دوستی ها

-ارتقای اعتماد به نفس دانش آموزان

-برگزاری جلسات گروه های آموزشی دبیران به طور منظم در طول سال تحصیلی

-برگزاری شوراهای دبیران با هدف هماهنگی هرچه بیشتر در برنامه های آموزشی- تربیتی و ارتقای کیفیت آموزش

-برگزاری اردوهای سیاحتی و زیارتی در سال تحصیلی برای هر پایه

طرح پویش

تفکر، پرسشگری، تحلیل و حل مساله از جمله مهارت های پایه ای هستند که دخترانمان در طول زندگی، به آنها نیاز دارند. یکی از بهترین راه هایی که فرزندانمان می توانند این مهارت ها را بیاموزند؛ شرکت در فعالیت های پژوهشی مدرسه است.

هدف ما از برگزاری کلاس های طرح پویش، علاوه بر راهبری یک پروژه علمی، کسب مهارت هایی چون تفکر سیستمی، پرسشگری، کار تیمی و گروهی، تفکر واگرا و ... است.

با توجه به امکانات و محدودیت ها، این طرح در رشته های مختلف سامان دهی شده و دانش آموزان با در نظر گرفتن علایق خود، یکی از گرایش های پژوهشی را انتخاب و به صورت گروهی در آن رشته به فعالیت می پردازند. امیدواریم این برنامه علاوه بر دستاوردهای علمی، موجب شناسایی استعدادها و توام با لذت باشد.