موسسه فرهنگی طلوع

متوسطه دوره اول

معرفی رشته های پژوهشی-پژوهش معماری

معرفی رشته های پژوهشی-پژوهش معماری

معماری، بر خلاف تصور عموم که در طراحی و ساخت یک ساختمان تعریف می‌شود، هنر و فن طراحی و ایجاد صحیح یک فضای کوچک یا بزرگ هماهنگ با نیازهای کاربردی و زیبایی‌شناسانه است و گاهی در چیدمان صحیح یک فضا خلاصه می‌شود... یک معمار باید شناخت کاملی از طبیعت، اجتماع و فضای اطراف داشته باشد تا با شناسایی نیاز بتواند بهترین راهکار را برای جامعه اش ارائه دهد.

در پروژه معماری، با مبانی اولیه این رشته آشنا خواهیم شد و در ادامه به بررسی مشکلاتی می پردازیم که در حیطه معماری برای خانه ما، مدرسه ما و یا در محیط اطراف ما وجود دارد و با هم، راهکاری برای حل این مشکل ارائه خواهیم داد....

این پروژه بخش های متنوعی از کار با انواع ابزار ماکت‌سازی تا آشنایی با روش های طراحی و حتی مبانی روان‌شناسی و جامعه شناسی را در بر می‌گیرد.

به عنوان مثال اگر به عنوان یک مساله، عدم وجود فضای مناسب استراحت برای دانش آموزان در مدارس را مورد بررسی قرار دهیم و این موضوع را به عنوان یک نیاز و دغدغه مورد پژوهش قرار بدهیم، باید اطلاعاتی از نمونه های طراحی شده این فضاها در کشورهای مختلف جمع آوری کنیم و اطلاعات را با ایده ها و امکانات موجود خودمان تطبیق دهیم و سپس به طراحی بپردازیم، در طول دوره طراحی قطعاً باید پارامترهای مختلفی مثل هزینه اجرای طرح، متریال مناسب و ... را در نظر داشته باشیم. روش تحقیق در معماری تصویر متفاوتی از پژوهش را به صورت عملکردگرا به شما خواهد آموخت.

  • تعداد بازدید : ۱۷۴۸