موسسه فرهنگی طلوع

متوسطه دوره اول

معرفی رشته های پژوهشی-پژوهش برنامه نویسی

معرفی رشته های پژوهشی-پژوهش برنامه نویسی

متخصصین اعتقاد دارند که کد‌نویسی یا برنامه‌نویسی، بیشتر بر پایه‌ی فنون خلاقیت است تا علوم کامپیوتری. در حقیقت برنامه‌نویسان (توسعه‌دهندگان) همانند هنرمندان، خالق و سازنده‌ی یک اثر هستند و نتیجه‌ی کار آن‌ها مرتبط با طرز بیانشان است.

برنامه‌نویسی شما را مجاب به تجربه و آزمایش ایده‌های جدید می‌کند.

دانستن علم برنامه‌نویسی به شما دیدگاه یک مهندس‌ نرم‌افزار را می‌دهد و به شما می‌آموزد که چگونه دید کامپیوتری داشته باشید و مشکلات را از آن منظر حل کنید.

زبان برنامه‌نویسی بر پایه‌ی منطق، الگوریتم و ریاضیات است و به شما آموزش می‌دهد که برای حل مشکلات بزرگ، لازم است که آن‌ها را به بخش‌های کوچکتر تقسیم کنید تا آسان‌تر حل شوند.

امروز بسیاری از فرآیندها و عملکردهای زندگی در فضای مجازی و از طریق اپلیکشن‌ها انجام می‌شود. وجود و لزوم حضور اپلیکشن‌ها در زندگی امروزه امری انکار ناپذیر است. بسیاری از ایده‌ها در این حوزه سبب راحت‌تر شدن زندگی و یا حل یک مشکل می‌شود.

مثال: شما برای اینکه برنامه درسی خود را داشته باشید چه می‌کنید؟

شاید به دفتر یاداشت خود مراجعه کنید.

شاید به تقویم اجرایی مدرسه مراجعه کنید.

آیا راهی وجود دارد برای اینکه همیشه آن را بر روی موبایل خود داشته باشیم، که در صورت تغییر برنامه، آخرین نسخه از برنامه را دریافت کنیم؟

یکی از راه ها این است که یک اپلیکیشن در موبایل شما باشد که برنامه درسی شما در آن موجود بوده و شما به آن مراجعه نمایید.

دانش آموزان طلوع در سال گذشته ایده‌های بسیار خلاقی همانند «کافه کتاب (معرفی کتاب) »، «اورژانس همراه»، «آشنایی با گیاهان خانگی»، «شخصیت شناسی»، «طراحی فضاهای داخلی» را در پژوهش برنامه‌نویسی طراحی نمودند.

  • تعداد بازدید : ۱۸۱