موسسه فرهنگی طلوع

متوسطه دوره دوم

گزارش اردو فشم

گزارش اردو فشم

یا رب الحسین
جامانده‌ایم...
نطلبیده‌اند ما را ...
دعوتمان نکرده‌اند ...

در حریم اهل کرم، دعوت نکردن از آنان که دل درگرو مهر این مسیر داشته‌اند، راه ندارد. اگر نرفته‌ایم، اگر مانده‌ایم معنایش آن است که کاری باید انجام دهیم.
امسال که دخترانمان در مسیر دیگری راه کمال را طی می‌کند، بر آن شدیم تا در فرصت پیش‌آمده شرایطی برای استراحت و کسب انرژی مجدد برای آنان فراهم کنیم. به همین جهت با تنظیم برنامه یک اردوی تفریحی-آموزشی جهت رفع خستگی، تجدیدقوا و افزایش نشاط روحی و جسمی بیشتر، با هماهنگی با یکی از اعضای محترم انجمن اولیا و مربیان مدرسه، ساعت 13:30 روز چهارشنبه مورخ 24 مهرماه پس از صرف ناهار و اقامه نماز در مدرسه، عازم منطقه سرسبز لواسانات شدیم. حدود ساعت 14:15 به محل موردنظر رسیدیم و با روی خوش و پذیرایی صمیمانه سرکار خانم حاجی کریمی روبرو شدیم. بماند که از همان ابتدای راه بچه‌ها به فعالیت و بازی پرداخته و انرژی‌شان مضاعف شد. (فکر کنم اینجا قطعه‌ای از بهشت زمینی و یکی از شعبات اردوگاه طلوع باشد، البته اگر صاحب‌خانه بازهم پذیرایمان باشد!!)
بچه‌ها درگروه های مختلف در جای‌جای این مکان زیبا به بازی، گپ و گفت و البته پذیرایی از خودشان پرداختند. حضور در یک فضای غیر مدرسه‌ای و بدون الزام به روابط نسبتاً جدی و رسمی هرروزه با مدیر، مشاوران و مربیان دیگرشان، خالی از لطف نبود و تجربه‌ای جدید برایشان محسوب می‌شد. پس از اقامه نماز مغرب، اندکی از ساعت 8 شب گذشته بود که شام (خوراک جوجه) در فضایی صمیمانه صرف شد و پس از دریافت کالری و افزایش انرژی، مجدداً تا ساعت 3 نیمه‌شب با مربیانشان به بازی‌های گروهی (فکری، پانتومیم و ...) پرداختند ولی همچنان تمایلی برای خوابیدن نداشتند چراکه می‌دانستند که این لحظات دیگر تکرار نخواهند شد، اما نهایتاً رضایت دادند که خواب شبانه را نیز جزو برنامه اردو بدانند!!
پس از اقامه نماز صبح، مجدداً به خواب نوشین سحرگاهی فرورفتند و حدود ساعت 8:30 با اعلام بیدارباش مدیر مدرسه، از خواب برخاستند و پس از صرف صبحانه (املت بسیار بسیار خوشمزه، کره و مربا و پنیر و البته چای) و نظافت محل استقرار حدود ساعت 9:30 عازم خانه دوم خود شدند و حوالی ساعت 10:15 با سرویس‌ها (که از قبل هماهنگی‌ها انجام‌شده بود) یا خانواده‌های محترمشان به خانه رفتند.
درنهایت این سفر هرچند کوتاه، عمق بسیار زیادی داشت و تأثیراتش تا مدت‌ها بر روح و جان خواهد نشست.

برای مشاهده عکس ها اینجــــــــا  کلیک کنید.

  • تعداد بازدید : ۵۹۴
فرم ثبت نظر