موسسه فرهنگی طلوع

متوسطه دوره دوم

گزارش برگزاری جلسه مادران پایه دهم و یازدهم

گزارش برگزاری جلسه مادران پایه دهم و یازدهم

گزارش جلسه مادران

جلسه مادران پایه های یازدهم و دهم در دو روز سه شنبه دهم مهر ماه و چهارشنبه یازدهم مهرماه از ساعت  10 تا  11:30 در محل سالن اجتماعات دبیرستان تشکیل شد .
در این جلسات  پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش کلیپی از فعالیتهای دانش آموزان در پایگاه تابستانی، خانم شاوردی مسئول محترم متوسطه دوره دوم ضمن خوشامدگویی به مادران عزیز و سپاسگزاری از حضور به موقع ایشان، بر لزوم توجه به نقش الگویی که والدین برای فرزندان دارند، تاکید کردند و به تاثیر عوامل مختلف تربیتی بر شکل گیری شخصیت فرزندان اشاره نمودند. ایشان با بیان این جمله که "در تربیت یک دست صدا ندارد" بر ضرورت همکاری و نزدیکی روشهای تربیتی "خانه " و "مدرسه" برای تحقق اهداف آموزشی –تربیتی تاکید نمودند و ضمن بیان انتظارات مدرسه از خانواده، شنونده و پاسخگوی مطالب و سوالات مادران عزیز بودند. در ادامه ایشان ضمن معرفی همکاران به حضار گرامی از مشاور محترم پایه خواستند که به توضیح فعالیتهای واحد مشاوره در پایه بپردازند.
 مشاور محترم پایه ضمن بیان اهمیت هرکدام از سالهای پایانی تحصیل، به معرفی فعالیتهای آموزشی در سال تحصیلی جاری با تاکید بر  بیان اهمیت یادگیری مفهومی دروس و همین طور توزیع یکسان و متناسب زمان برای مطالعه ی تمام دروس پرداختند.
آشنایی دانش آموزان با روشهای افزایش تمرکز و جلوگیری از حواس پرتی، راهکارهای کاهش استرس و اضطراب ، عوامل موثربر پرخوابی و کم خوابی، اهمیت تغذیه کامل و مفید، آموزش کاربردی برنامه ریزی، روشهای صحیح مطالعه، آموزش تکنیک هایی نظیر خلاصه نویسی و نکته برداری جهت افزایش سرعت مطالعه، روش تست زنی و تحلیل آزمون ،..... همچنین ارائه اطلاعات جهت آشنایی بیشتر با رشته های دانشگاهی به عنوان برنامه مشاورین در پایه های دهم و یازدهم عنوان شد.
در پایان کارنمای فعالیتهای دانش آموزان در تابستان به مادران ارائه شد.



  • تعداد بازدید : ۲۴۶
فرم ثبت نظر