موسسه فرهنگی طلوع

متوسطه دوره دوم

گزارش برگزاری شورای دبیران

گزارش برگزاری شورای دبیران

گزارش برگزاری شورای دبیران مورخ شنبه 97/7/14 ساعت 15:15 تا 17

 

جلسه با قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد. خانم دکتر شاوردی ضمن خوشامدگویی به دبیران محترم گزارشی از فعالیت‌های دو هفته آغازین سال تحصیلی را ارائه فرمودند:
1: جلسات مادران پایه‌های دهم و یازدهم در هفته گذشته تشکیل شد و در این جلسات به بیان نظرات و دیدگاه‌های آموزشی و تربیتی مدرسه پرداخته شد.
2: با توجه به بررسی‌های انجام‌شده، نیاز به اجرا و انجام برخی فعالیت‌های فوق‌برنامه احساس شد لذا جهت گنجاندن این فعالیت‌ها در برنامه هفتگی، ساعت کاری مدرسه تغییر کرد.
در ادامه خانم فقیهی مسئول آموزش نکاتی را در قالب 2 سوال مطرح نمودند و از همکاران خواستند در مورد این سؤالات فکر کنند و نظراتشان را بیان نمایند.
1: با توجه به شرایط خاص اقتصادی و سیاسی حاکم بر جامعه و وجود برخی ناملایمات و آسیب‌ها که ممکن است در خانواده دانش‌آموزان وجود داشته باشد، چه نقشی را برای خود، جهت ایجاد و یا افزایش آرامش قائل هستیم؟(با در نظر گرفتن مفهوم و معنای مشترکی از آرامش)
برنامه ما برای تحقق این نقش چیست؟
2: هرکدام از ما به‌عنوان مربی روش‌هایی را برای تحقق اهداف و برنامه‌هایمان در تدریس سالهای گذشته داشتیم. چقدر به آسیب‌شناسی و تحلیل این رفتار و عملکردمان پرداخته‌ایم؟ چه رفتارهایی مکرر در حال انجام است بدون اینکه بدانیم نتیجه‌اش مثبت بوده یا خیر؟ مارا به هدفمان می‌رساند یا خیر؟
نکاتی که برخی از همکاران دبیر در پاسخ به سؤالات مطرح‌شده بیان فرمودند به شرح زیر می‌باشد:
آرامش دبیر بسیار تأثیرگذار در ایجاد آرامش در دانش‌آموزان است / منصف باید بود و شرایط دانش‌آموزان را درک کرد / بچه‌ها را باید با هویت ملی آشنا کرد / عرق و عشق ملی را باید برانگیخت/ باید نقش پررنگ دانش‌آموز را برایشان تقویت نمود و....
سپس از خانم رامین کیا دعوت شد تا جلسه دوم کارگاه ویژه دبیران با عنوان آشنایی با «مبانی تئوری انتخاب» را برگزار نمایند.
لازم به ذکر است با توجه به آموزش «مبانی تئوری انتخاب» برای دانش‌آموزان نیاز است کلیه مربیان و دبیران نیز از این آموزش‌ها مطلع و بهره‌مند باشند تا همه اعضای مدرسه هم‌راستا و هم سو باهم رفتار نمایند.
به امید خدا قرار است این کارگاه‌ها به‌صورت مستمر سه بار در ماه بعد از ساعت مدرسه برگزار شود و دبیران محترم از مطالب بهره‌مند شوند.





  • تعداد بازدید : ۲۶۹
فرم ثبت نظر