موسسه فرهنگی طلوع

ابتدایی

معرفی واحد آموزشی

معرفی دبستان

دبستان طلوع در سال 1358 با کلاس اول در منطقه 3 واقع در خیابان دولت کوچه عین آبادی با ساختمان قدیمی فعالیت خود را آغاز کرد و هر سال با اضافه شدن یک پایه، یک کلاس اضافه می شد. در حال حاضر هر پایه دارای دو کلاس ودر مجموع 12 کلاس درس با تعداد 285 دانش آموز می باشد.

ساعت کاری مدرسه از شنبه تا چهار شنبه از ساعت7 تا 15 بوده و دوره اول ابتدایی تا ساعت 14:40در مدرسه حضور دارند. روز های پنج شنبه دبستان تعطیل می باشد.

فضاهای آموزشی

این واحد آموزشی شامل 12 کلاس درس بوده که همه کلاس ها مجهز به سیستم و رایانه و امکانات نمایشی (ویدئو پروژکتور) و  شبکه یکپارچه داخلی هستند. علاوه بر آن واحد سمعیبصری، دو آزمایشگاه علوم برای دوره اول و دوم بطور مجزا، سایت کامپیوتر با اتصال به شبکه اینتر نت پر سرعت، آتلیه هنر، دو کارگاه ریاضی جداگانه  برای دوره اول و دوم، کتابخانه با مجموعه کتاب های ارزشمند در موضوعات مختلف، سالن ورزش با تجهیزات ورزشی و تخصصی، نماز خانه، سالن آمفی تئاترو سالن های اجتماعات مخصوص برنامه های مختلف می باشد. فضای سبز ورودی دبستان با منظره ای چشم نواز از مراجعین استقبال شایانی به عمل می آورد.

کادر آموزشی

در گزینش معلمین دبستان تلاش شده است که افراد از میان نیرو های متخصص و متعهد به مبانی دینی و اخلاقی انتخاب شوند و معلمین هر موضوع درسی در دپارتمان های آموزشی با حضور کارشناس متخصص به همفکری  و استفاده از تجارب یکدیگر سیر هماهنگ در آموزش را داشته باشند. این جلسات گروهی به صورت هفتگی به طور ثابت تشکیل می گردد و امیدواریم با بهره گیری از همکارانی مجرب، با ایمان و علاقمند به امر خطیر تربیت و با ایجاد فضایی شاد، امن و آرام بتوانیم شرایط بروز ظهور استعدادهای پنهان و پیدای دخترانمان را فراهم کنیم تا بتوانند افرادی تأثیر گذار و فعال در جامعه باشند.

معلمین راهنما

یکی از اهرم های مؤثر برای جهت بخشیدن به انگیزه و اهداف دانش آموزان بکارگیری معلم راهنمای امین و دلسوز است که ضمن آنکه مورد پذیرش و اعتماد دانش آموزان و اولیا آنان هستند بتوانند آنان را در مسیر تحقق اهدافشان هدایت نمایند.

در هر پایه یک معلم راهنما و یک ناظم مسئولیت رسیدگی دقیق و اشراف کامل بر وضعیت آموزشی رفتاری و تربیتی دانش آموزان را بر  عهده دارند. ضمن آنکه در کلاس های راهنما آموزش مهارت های زندگی مانندمهارت مطالعه و یادگیری، مسئولیت پذیری، نظم و......را برای کل دانش آموزان انجام می دهندو با ارتباط مستمر و پیوسته ای که با معلمین و والدین دانش آوزان دارند با هم فکری همدیگر، راه گشای مشکلات مختلف دانش آموزان هستند. بدین ترتیب با اشراف همکاران این واحد  بر فعالیت ها و روحیات دانش آموزان تحت پوشش خود امیدواریم فضایی پویا تر و همچنین صمیمانه تر برای دانش آموزان فراهم گردد.

فعالیت های فوق برنامه

  • کلاس های کانون قرآن به صورت داوطلبانه در صبحگاه ساعت 7 تا 7:40 یک روز در هفته
  • کلاس زبان انگلیسی کانون: جهت ارتقاء سطح زبان انگلیسی و رفاه حال دانش آموزان و اولیا آنان از سال 95 دوره دوم دبستان با کانون زبان ایران قرارداد منعقد شده است و هفته ای دو جلسه کلاس های زبان در محل مدرسه برگزار می شود و برای دوره اول دبستان آموزش زبان بصورت تقویت مهارت های شنیداری و گفتاری می باشد.
  • کلاس های آموزش لگو برای پایه های اول و دوم در برنامه هفتگی آنها گنجانده شده است.
  • کلاس آموزش عربی: جهت انس با زبان عربی و به منظور تقویت مهارت های گفتاری دانش آموزان در پایه ششم هفته ای دو جلسه برگزار می شود.
  • کلاس کارگاه های ریاضی با حضور مربی کارگاه برای دوره اول و دوم دبستان به منظور یادگیری عمیق ریاضی و کاربرد مسایل ریاضی بصورت بازی و مهارتی در برنامه هفتگی برگزار می شود.

آزمایشگاه و پژوهش

در مقطع دبستان دو آزمایشگاه برای دوره اول و دوره دوم با وسایل و تجهیزات کامل و آزمایشگاهی در نظر گرفته شده که در طبقه دوم قرار گرفته و فضای بیرونی آزمایشگاه ها با فضای سبز و وجودد حیوانات و حشرات مصنوعی فضاسازی شده و محیط کاملا پژوهشی می باشدو کلاس های درس علوم در آزمایشگاه با حضور مسئول آزمایشگاه ومعلم علوم برگزارشده و روش های پژوهشی به آنها آموزش داده می شودو با انجام آزمایش، خودِ دانش آموزان به نتیجه می رسندو توسط معلم علوم جمع بندی صورت می گیرد.

کارگاه ریاضی

کارگاه ریاضی دبستان به وسایل بازی متناسب با آموزش ریاضی و نرم افزار های خاص مجهز شده و در هفته هر پایه دو زنگ ریاضی را در کارگاه و در کنار مربی کارگاه و معلم ریاضی برگزار می کنندتا آموزش های ریاضی به صورت کاربردی آموزش داده شود. برای دوره اول و دوم بصورت مجزا کارگاه ریاضی دایر می باشد. دانش آموزان در زنگ های تفریح هم می توانند به کارگاه ریاضی بروند و از محیط کارگاه و وسایل خاص استفاده نمایند.

ورزش

دبستان طلوع مجهز به سالن ورزش با امکانات ورزشی و تخصصی می باشد و کلاس های ورزش دانش آموزان در سالن ورزش برگزار می شود و همزمان کلاس دیگرهمان پایه به استخر می روند و آموزش شنا دارند. کانون های ورزشی هم در ساعات خارج از مدرسه به صورت داوطلبانه و ثبت نام فصلی برای دانش آموزان برگزار می شودو برای شرکت در مسابقات درون مدرسه ای و برون مدرسه ای و منطقه ای آماده می شوند و معمولا در مسابقات رتبه هایی کسب می کنند. با توجه به  شرایط سنی دانش آموزان دبستانی فعالیت جسمانی از ضروریات می باشدو  به ورزش توجه خاص شده است  و زمان ورزش فضایی فراهم می شودتا دخترانمان هیجانات خود را تخلیه کنند و باورمان این است که مدرسه مکان بروز و ظهور استعدادهای مختلف می باشد و باید شرایط و امکانات برای فعالیت های مختلف فراهم باشدو دخترانمان بتوانند از آن امکانات به نحو مطلوب استفاده کنند.

گزینش دانش آموز

پذیرش دانش آموز در دبستان با اعلام در سایت طلوع با فرم  پیش ثبت نام در اواخر دی ماه هر ساله آغاز می شود. اولیاء جهت پر کردن فرم در مدرسه حاضر می شوند و با دریافت وقت اختصاصی، آزمون انفرادی از دختران گرفته می شود و افرادی که در آزمون حد نصاب را کسب می کنند ، اولیا آنها جهت مصاحبه فرهنگی دعوت می شوند و سپس در شورای مرکزی این مراحل موردد بررسی قرار می گیرد و برای ثبت نام نهایی تصمیم گیری می شود.

دبستان طلوع:

« تربیت مادرانی متعهد، متدین، متخصص و اثر گذار در جامعه»