موسسه فرهنگی طلوع

متوسطه دوره دوم

گزارش برگزاری جشنواره سرود

گزارش برگزاری جشنواره سرود

پیامبرِ خاتم صلّی الله علیه وآله فرمودند: «خُلِقَتْ‏ فَاطِمَةُ حَوْرَاءَ إِنْسِيَّةً لَا إِنْسِيَّةً؛ فاطمه حوریه‌ای در قالب انسانی آفریده شده است نه انسانی محض»
                                                                                                                                        (تفسير فرات كوفی: ۳۲۱)


همزمان با ولادت بزرگ بانویِ عالم وجود، حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، جشنواره ی سرود به کوشش و تلاشِ نازنین دخترانمان برگزار شد.
در این روز فرخنده محفلِ صمیمی ما مزین به قدومِ مادران بزرگوار بود تا نظاره گر قطره ای از دریاهای توانمندی و استعدادهای نورچشم هایشان باشند.
در این جشنواره باشکوه که با تقارن زمانی ولادت دخت بزرگوار پیامبر مهربانی و ایام دهه مبارکه فجر برپاشد، دانش آموزان هر کلاس با انتخاب یک سرود با موضوعات دینی یا ملی و مذهبی به رقابت با سایر کلاس ها پرداختند.
برگزیدگان این جشنواره از نگاه داوران، کلاس دهم انسانی و دهم ریاضی_تجربی با امتیاز برابر اعلام شدند. همچنین این عزیزان رتبه اول و دخترانمان در پایه یازدهم تجربی رتبه دوم این جشنواره از نگاه تماشاگران بودند.
مدیریت محترم متوسطه دو، سرکار خانم دکتر شاوردی ضمن تقدیر و تشکر از برگزیدگان و همچنین مادران بزرگوار، به بیان اهداف و ثمرات این جشنواره پرداختند. زحمات و شوق دانش آموزان را برای برپایی این جشنواره تحسین نمودند و اردویی یک روزه را به عنوان جایزه برگزیدگان به ایشان اعلام کردند.
در ادامه این مراسم سرکار خانم دکتر کتابچی، نکاتی را درباره مقام و جایگاه وجودی و معرفتی حضرت زهرا سلام الله علیها بیان کردند و دانش آموزان را نسبت به منزلت آن حضرت به عنوان بهترین الگو برای زنان و مردان عالم توجه دادند.
در پایان این مراسم، دانش آموزان در حرکتی نمادین، به نیابت از امام عصر علیه السلام، در روز میلاد مادربزگوارشان حضرت صدیقه طاهره، زهرا سلام الله علیها، گل های نرگس را تقدیم به مادرانشان کردند به امید آنکه چنین روزی را در محضر امام عصرشان جشن بگیرند.

  • تعداد بازدید : ۷۶۵
فرم ثبت نظر