موسسه فرهنگی طلوع

متوسطه دوره اول

درخشش در آزمون ببراس

درخشش در آزمون ببراس

چالش ببراس یک مسابقۀ ترویجی آنلاین است که با هدف آشنا کردن دانش‌آموزان با مفاهیم علوم رایانه و تفکر رایانشی در کشورهای مختلف برگزار می‌شود. این ابتکار جهانی می‌کوشد در قالب چالشی انگیزشی، فرصتِ توجه به علوم رایانه و تفکر رایانشی را برای مخاطبانش در سراسر جهان فراهم کند.

چالش ببراس شامل مجموعه‌ای از مسئله‌های کوتاه و نیمه‌بلند تعاملی یا چندگزینه‌ای است که معماهای ببراس (Bebras Tasks) نامیده می‌شوند. این مسئله‌ها ارتباط تنگاتنگی با مفاهیم علوم رایانه دارند در واقع، معماهای ببراس بدون آن که دانش‌آموزان را درگیر مسئله‌های پیچیدۀ فنی کنند، آن‌ها را با جنبه‌هایی از تفکر رایانشی و مفاهیمی از علوم رایانه مانند اطلاعات، ساختارهای گسسته، محاسبات و پردازش داده‌ها و روش‌های الگوریتمی آشنا می‌کنند.

هدف «ببراس» عمومی‌سازی، گسترش و همگانی شدن مفاهیم علوم رایانه و تفکر رایانشی بین دانش‌آموزان است تا به تفکر و حل مسئله علاقمند شوند و خارج از چارچوب تفکر کنند و توانایی حل مسئله را در خود تقویت کنند.

بیش از شصت کشور چالش ببراس را برگزار می‌کنند. ببراس یک برنامه غیررقابتی است و قرار نیست افراد مانند المپیادها، استعدادیابی شوند و به افراد برتر مدالی تعلق گیرد. در چالش ببراس، کشوری با کشور دیگر مقایسه نمی‌شود و هر کشوری به طور مستقل این برنامه را برگزار می‌کند.

در آخرین دوره برگزاری این آزمون در ایران، دختر پرتلاشمان خانم «فرزانه سلطان محمدی» در پایه نهم موفق به راهیابی به مرحله دوم این چالش و کسب دیپلم افتخار گردید.

این موفقیت را به فرزانه عزیز، خانواده محترم او و خانواده بزرگ طلوع تبریک می گوییم وآرزوی موفقیت و کامیابی در تمام مراحل زندگی برایش داریم .

  • تعداد بازدید : ۱۳۹
فرم ثبت نظر