موسسه فرهنگی طلوع

ابتدایی

جشن عبادت پایه ی سوم - سال تحصیلی 1401-1400

جشن عبادت پایه ی سوم - سال تحصیلی 1401-1400

 به نام خداوند بخشنده­ ی مهربان

این صدای باران رحمت الهی است که گوش جان را می­نوازد، و سروش عبادت را صدا می­زند ... و این جوانه که خاک تیره را به امید بوییدن آسمان صدا می­زند فرزند من و شماست ...

درآغاز بهار عبادتش، جشنی به شکرانه­ ی رویش گل­های­مان در نخستین بهار تکلیف و عبودیت­شان، هم­زمان با خجسته سالروز میلاد أمِّ ­أبیها، حضرت زهرا              (سلام ­الله ­علیها) در روز چهارشنبه 6 بهمن­­ ماه 1400 در آمفی تئاتر دبستان   از ساعت 14:30  الی 18:00 برگزار گردید.

طبق برنامه­ ریزی­های انجام شده دختران پایه سوم ­مان در این روز از ساعت 12ظهر در مدرسه حضور داشتند.  تا خاطره­ ی این روز به صورت ویژه در ذهن آن­ها ماندگار شود. برنامه از ساعت 14:30 با حضور دختران گل پایه ­ی سوم   بر روی سن و قرائت «سوره ­ی فتح»، و «سوره­ ی کوثر» به زبان انگلیسی آغاز گردید؛ و سپس با خوش ­آمدگویی  سرکار خانم خندق آبادی و سرکار خانم حاجی­ بابائیان ادامه پیدا کرد. پس از آن دختران­مان سرود "معطره همه جهان"                   (در وصف حضرت زهرای اطهر (سلام­ الله­ علیها)) را اجرا کردند و در ادامه محفل را با اجرای نوا نمایش «طعم صلوات» معطر به ذکر صلوات کردند.

سپس همگی جهت پذیرایی و استراحت بین برنامه از سالن خارج شدند و بعد از دقایقی بازگشتند و روی صندلی­ های خود نشستند.

 برنامه با اجرای مسابقه­ ای هیجان­ انگیز توسط دختران و مادران­شان ادامه پیدا کرد. (سؤالات احکام + جملات چندبار تکرار از موضوعات مسابقه بوده است.)

در ادامه مجلس­مان مزیَّن به ذکر اهل ­بیت(علیهم­السلام)  با مولودی­ خوانی سرکار خانم زاغری گردید.

از دیگر برنامه ­ها، اجرای سرود «باز هستی شاده» بود، و بعد از آن چراغ­های سن به مدت 1دقیقه خاموش گردید و با خواندن سرود «تو مهربان­ترینی» برای مادران­شان روشن شد.

سپس دختران­مان بر روی صندلی ­های­شان قرار گرفتند و پرده ­ی سن بسته شد. در همین اثنا مادران با حضور بر روی سن، سرود «دخترم با نسیم صبحدم»،      دختران­ شان را شگفت ­زده کردند.

در ادامه دختران­مان با دادن هدیه­ ای به مادران­شان، قدردان زحمات بی­ دریغ­ شان شدند و روزشان را گرامی دانستند.

بعد از آن مراسم با صحبت­های سرکار خانم ناصری مدیریت محترم دبستان و تبریک این جشن بزرگ و هم­چنین سرکار خانم صمدیان­ فر ادامه پیدا کرد.

در آخر دختران­مان با حضور بر روی سن و خواندن «عهدنامه» با خداوند مهربان عهد بستند، و سرکار خانم ناصری، سرکار خانم صمدیان­ فر، سرکار خانم خندق­ آبادی هدایای­شان را تقدیم کردند.

پایان بخش برنامه دعا برای سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عجل‌الله­ تعالی‌­فرجه‌الشریف) اختصاص یافت.

و بعد از آماده شدن جهت نماز، همگی به سمت نمازخانه رفتند و با حضور پدرشان رو به رو شدند، به لطف خدا خاطره­ ی شیرینی در ذهن­شان نشست و بسیار شگفت­ زده شدند.

سپس نماز جماعت، به همراه پدران، مادران و دختران­مان برگزار گردید.

در انتها خانواده­ ها جهت پذیرایی به پیلوت دعوت شدند.

امیدواریم در ظل توجهات حضرت بقیه الله الاعظم(عجل‌الله­ تعالی‌­فرجه‌الشریف) شیرینی و طعم خوش عبادت برای همیشه در جان و قلب نوگلان­مان ماندگار شود.

برای دیدن عکس های مراسم اینجا کلیک کنید.

  • تعداد بازدید : ۲۱۸
فرم ثبت نظر