موسسه فرهنگی طلوع

متوسطه دوره دوم

گزارش روز اول مهر سال تحصیلی 99-1398

گزارش روز اول مهر سال تحصیلی 99-1398

« انّ للحسین فى قلوب المؤمنین محبّةً مکنونةً »
خدا را شاکریم که توانستیم بار دیگر نفحات ایام محرم و صفر را درک کنیم و خدمتگزار محبین اباعبدالله الحسین باشیم. در راستای تعظیم شعائر حسینی، فضای مدرسه اعم از طبقات، نمازخانه، حیاط و ناهارخوری سیاه پوش شد. در پیلوت، خیمه‌ای تحت عنوان « در سایه سار مهر حسینی» برپا شد. خیمه‌ای که به‌عنوان مکانی برای عزاداری در نظر گرفته‌شده است. در کنار خیمه‌ایستگاهی برپاشده تا محلی برای پذیرایی از عزاداران حسینی باشد (دانش آموزان عهده‌دار این ایستگاه خواهند بود)

اولین روز مهرماه را با قلبی سرشار از مهر و محبت مولای مظلوممان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام آغاز کردیم. مهری آکنده از مهر حسینی برای طلوعیان این‌گونه آغاز شد:

*برنامه صبحگاه:
پخش آیات قرآن کریم
پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و برافراشتن پرچم
خوش‌آمد گویی و بیان نکات لازم توسط مدیریت محترم سرکار خانم دکتر شاوردی
خوش‌آمد گویی و خیرمقدم توسط سرکار خانم دکتر عدالتی و بیان نکاتی پیرامون « مهر محرم »
سلام دسته‌جمعی به محضر امام حسین علیه‌السلام
دعای فرج

*زنگ تفریح اول:
پذیرایی صبحانه بر خوان پرمهر و رحمت اباعبدالله علیه‌السلام

*زنگ تفریح دوم: کتیبه‌هایی به تعداد 8 عدد برای هر کلاس به جهت نصب بر روی میزی قرار گرفت تا عزیزانمان، خود پرچم عزای حسینی را بر سر در کلاسشان نصب کنند.

*ساعت نماز:
در اولین روز تحصیلی نماز جماعت به امامت جناب آقای مهدوی، قائم‌مقام محترم مدیرعامل موسسه طلوع برگزار شد.
همچنین بعد از برپایی نماز، ایشان ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی به بیان 4 ویژگی بهشتیان در کلام معصوم پرداختند. این چهار ویژگی عبارت‌اند از: وجه منبسط (روی گشاده) لسان لطیف (زبان نرم) قلب رحیم (دل مهربان) ید معطیه (دستِ دهنده).
به امید آنکه ظهور این فضیلت‌ها در گل‌های بهشتیمان، بهشتِ طلوع را عطرآگین‌تر نماید. در آغازین روز تحصیلی از محضر آن مهربان امامِ همیشه حاضر، حجت ابن الحسن العسکری علیه‌السلام استمداد جستیم تا به برکت توجهات خاصه ایشان بتوانیم در راستای تربیت دوستداران راستین و حقیقی‌شان قدم برداریم. در این مسیر پرفرازونشیب و درراه رسیدن به مقصود، دست ادب به سینه می‌گذاریم و عرضه می‌داریم:

ما بدان مقصد عالی نتوانیم رسید                                           هم مگر پیش نهد لطف شما گامی چند

برای مشاهده عکس ها، اینجا کلیک کنید.

  • تعداد بازدید : ۶۹۹
فرم ثبت نظر