موسسه فرهنگی طلوع

متوسطه دوره اول

گزارش جلسات معارفه سال تحصیلی 1400-1399

گزارش جلسات معارفه سال تحصیلی 1400-1399

سه نشست آغازینِ سال تحصیلی 1400-1399 ویژه­‌ی هر پایه، در شروع پایگاه تابستانی با حضور مادران گرامی و دختران عزیز طلوع در روزهای سه‌شنبه 17 و چهارشنبه 18 تیرماه برگزار گردید.

هدف از برگزاری این جلسات، آشنایی اولیا و دانش‌آموزان با دبیران و مشاور جدید و نحوه مشارکت و همراهی با مدرسه در فاز جدید فعالیت‌های آموزشی و پرورشی به صورت مجازی بوده است.

 لازم به ذکر است این دیدار و آشنایی به جهت احتمال ادامه عدم حضور دانش‌­آموزان در مدرسه و پیگیری امر آموزش به صورت مجازی از سوی خانواده و مدرسه، امری بسیار ضروری تلقی شده و در همین راستا تمهیدات لازم در نظر گرفته شده است. برگزاری جلسات به صورت حضوری در ایامی که به دلیل شیوع بیماری محدودیت­‌های متعددی ایجاد شده با رعایت دستورالعمل­‌های بهداشتی و حفظ فاصله همراه بوده است و در عین حال، فرصتی برای ملاقات با مسئولین مدرسه و دبیران را فراهم نمود. به ویژه برای دانش­‌آموزان و مادران پایه هفتم به دلیل هم‌زمانی ورودشان به مقطع متوسطه1 با تعطیلات طولانی مدارس، فرصت دیگری برای شناخت و برقراری ارتباط با اولیاء مدرسه برایشان مقدور نگردید .

برگزاری این نشست‌ها با اجرای برنامه‌های ذیل همراه بوده است:

یادآوری خاطرات سال تحصیلی گذشته با پخش کلیپی از فعالیت‌های دانش‌آموزان، صحبت های مشاور پایه قبل و بدرقه دانش‌آموزان، معرفی مشاور پایه جدید، معرفی دبیران هر پایه، توضیح درباره شیوه جدید آموزش مجازی در فضای LMS توسط معاون آموزشي،‌صحبت‌هاي مديريت مدرسه در باب: تغييرات فضاي آموزشي و تربيتي در وضعيت كنوني،‌نقش و مسئوليت هر يك از اركان مدرسه (دانش‌آموزان،‌ مدرسه، خانواده) در پيشرفت تحصيلي و تربيتي دانش‌آموزان به نحو كيفي و كمي.

در ادامه برنامه، دانش‌آموزان در فضای دیگری به همراه مشاور، دبیران و کادر اجرایی مدرسه گردهم آمدند و ضمن آشنایی بیشتر در فضایی صمیمانه، درباره چگونگی ارتباط در فضای مجازی و رفع موانع و چالش‌های آن گفتگو کردند. همچنین در برنامه ویژه پایه هفتم، تلاش گردید با قرائت نام تک تک دانش‌آموزان و اهداء بسته‌های آموزشی و یادبود، فرصت آشنایی و برقراری ارتباط در اولین ملاقات فراهم گردد.

نکات اصلی سخنان مدیر محترم متوسطه 1 در نشست مادران

1- هدف اصلی در طراحی همه برنامه‌های مدرسه در هر حالت(چه حضوری و چه مجازی) پیگیری شعار مدرسه و تلاش برای رشد اندیشه و عقلانیت دانش‌آموزان با توجه به موقعیت رشدی آنهاست. یادگیری برای زندگی فردا، رشد اندیشه و تعقل، در محیطی امن و شاد، در سایه ایمان و اعتماد متقابل

2- تأکید بر نقش پررنگ مدرسه در کنش‌های تربیتی بین دانش‌آموزان، همکاران، دبیران و اولیاء که در صورت حذف این ارتباطات، صدمات جبران ناپذیری به رشد دانش‌آموزان وارد می‌شود. به این دلیل که کنش‌ها الزاماً در محیط‌های جمعی شکل می گیرد و اثرات متقابل آن در مدل‌های دیگری قابل دسترسی نیست.

3- فرصت تکرارناشدنی هر مقطع تحصیلی را باید بسیار مغتنم شمرد و از کیفیت رشد همه‌جانبه در آن، حتی در شرایط کنونی مراقبت نمود.

4- علی‌رغم مشکلات و تهدیدهای شرایط موجود، از فرصت‌های به وجود آمده، با درایت و همکاری اولیاء خانه و مدرسه نهایت استفاده را برد.

5- تجربه دوران سپری شده نشان می‌دهد که برخی از دانش‌آموزان توانستند از آموزش‌های ارائه شده به نحو بهتری بهره ببرند (فردی شدن یادگیری). در حوزه آموزش برنامه‌های اجرا شده و پیش رو، به ویژه در دروس علوم پایه با هدف یادگیری عمیق دانش‌آموزان طراحی شده است؛ به همین دلیل همه عزیزان به خصوص شاگردان باید صبورانه و با تلاش و پشتکار بیشتر با برنامه‌ها همراه شوند.

6- یکی از نکات مورد توجه مدرسه، فرصت سه‌ساله‌ای است که می­توان از آن برای ایجاد مهارت‌های تحصیلی بهره برد. این مهارت ها شامل حوزه‌های متعددی است که در فرآیند کار قابل مشاهده است. به عنوان مثال مهارت‌های برنامه ریزی، مدیریت زمان، محاسبات ریاضی ... و از جمله پرکاربردترین موضوعات در موفقیتهای تحصیلی است. نحوه روبه رو شدن با اشتباهات، رفع اشکالات درسی، یادگیری کامل درسی و ... از مواردی است که در شرایط فعلی نقش دانش‌آموزان و سپس والدین در به دست آوردن نتایج مطبوع بسیار پررنگ است.

7- در حوزه رشد شخصیتی دانش‌آموزان نیز مدرسه تلاش می­‌کند با طراحی برنامه‌­های جدید و متناسب با شرایط فعلی، مسئولیت خود را ایفا نماید. همراهی و مشارکت اولیا در این زمینه بسیار مؤثر است و انتظار می‌رود با تحقق این اهداف، از وارد شدن آسیب به سیر رشد دانش‌آموزان تا حد امکان جلوگیری شود. برنامه­‌های غیردرسی که برای پایگاه تابستانی پیش‌بینی شده، با همین هدف طراحی گردیده­ است.

8- در پایان مهم‌­ترین مسئولیت همه ما «پر رنگ تر شدن تعامل ارتباط بین خانه و مدرسه» به عنوان یك «خانواده» است.

براي مشاهده تصاوير به گالري مراجعه نموده يا اينجا كليك فرماييد.

  • تعداد بازدید : ۳۸۸
فرم ثبت نظر