موسسه فرهنگی طلوع

متوسطه دوره دوم

گزارش اولین جلسه شورای دبیران سال تحصیلی 99-1398

گزارش اولین جلسه شورای دبیران سال تحصیلی 99-1398

جلسه شورای دبیران متوسطه دوره دوم طلوع در روز پنج‌شنبه یازدهم مهر ماه پس از اقامه نماز و صرف ناهار در ساعت 13:30 در محل سالن اجتماعات متوسطه دوره دوم آغاز شد. سرکار خانم دکتر شاوردی، مسئول محترم متوسطه دوره دوم، ضمن خیرمقدم و تشکر بابت حضور همکاران ارجمند به تبیین برنامه‌های آموزشی و فرهنگی مدرسه در سال پیش رو پرداختند و تربیت مادران مسئول، آگاه به علوم روز، شایسته، مدیر و مدبر را از اهداف اصلی مندرج در اساس‌نامه موسسه فرهنگی-آموزشی طلوع بیان نمودند. معرفی رشته‌های پژوهشی با عناوین معماری، هوافضا، برنامه‌نویسی، نمایش‌نامه نویسی و تحقیق و توسعه در زیست‌شناسی همچنین برگزاری کلاس‌های هندسه تکمیلی، تفکر ریاضی در پایه دهم و کلاس‌های تست ریاضی، فیزیک، زیست، روانشناسی و کارگروهی عربی در پایه یازدهم، افزایش تعداد آزمون‌های جامع کشوری، برقراری پایگاه مطالعاتی برای پایه‌های دهم و یازدهم هفته‌ای یک روز از آبان‌ماه، از اقدامات انجام شده در راستای این هدف می‌باشد.
در ادامه جناب آقای مهندس عبدالمحمدی، بر جایگاه رفیع دبیران و اهمیت کاری که مشغول آن هستند تاکید کردند و با محوریت دو موضوع سخنان خود را ادامه دادند:
محور اول: طبق بیانیه‌ای که سازمان معلمین موثر آمریکا منتشر نموده‌است، وظیفه اصلی دبیران را انتقال مهارت به دانش‌آموزان عنوان نموده‌است. دسترسی دانش‌آموزان به مفاد علوم از طریق اینترنت و ... بسیار ساده است و پدیده homeschooling در سال‌های اخیر در بسیاری از کشورها رواج داشته است. اما هیچ‌وقت توفیق آموزش‌های رو در رو و در کلاس درس را نداشتند.
همچنین این بیانیه، بزرگ‌ترین ملاک برای معلم موفق را روشن نمودن موتور انگیزشی دانش‌آموزان بیان می‌کند. فارغ از مباحث مورد تدریس، دبیر باید با کمک به کشف زمینه‌های قوای درونی دانش‌آموزان، ایشان را به سوی آینده هدایت نماید.
محور دوم: در سیاست‌های آموزشی متوسطه دوره دوم با تبیین سطح انتظارات حوزه آموزشی موسسه، دقت بیشتری در گزینش دانش‌آموزان انجام شد و امید است از این طریق طی مسیر برای کسب موفقیت دانش‌آموزانی که انگیزه بالا برای کسب علم و مهارت دارند، تسهیل شود از این رو ارائه تست، تحلیل آن و روش‌های افزایش مهارت تست‌زنی نیز از دبیران به صورت جدی‌تر خواسته شد. در انتهای جلسه با فراهم آوردن فرصت پرسش و پاسخ، دبیران به بیان دغدغه‌ها و سوالات خویش پرداختند.

برای مشاهده عکس ها، اینجــــــــا کلیک کنید.

  • تعداد بازدید : ۶۶۳
فرم ثبت نظر