موسسه فرهنگی طلوع

متوسطه دوره دوم

گزارش انتخابات انجمن اولیا و مربیان- مهر 1398

گزارش انتخابات انجمن اولیا و مربیان- مهر 1398

یا رب الحسین(علیه السلام)

جلسه با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی از کلام ا... مجید آغاز شد . سپس سرکار خانم دکتر شاوردی، مسئول محترم متوسطه دوره دوم، ضمن خوشامد گویی به والدین محترم و سپاسگزاری از دلسوزی و خلوص همکاران و همراهی اولیای ارجمند به بیان مطالب زیر پرداختند:

همان گونه که مستحضر هستید، از جمله اهداف بانیان نیک اندیش مؤسسه فرهنگی طلوع، ایجاد فضایی امن، آرام، سالم و در عین حال پویا و با نشاط برای تربیت دخترانی است که ان شاا... قرار است در آینده زنان و مادرانی با ایمان، شایسته و مسوول، آگاه به علوم روز و مدیر و مدبّر شـوند.
باورمان این است که هدف از تربیت، پرورش انسـان سلیم النفس است و عاقبت بخیری و سعادتمندی در زندگی ارتباطی با درس و نمره ندارد، اما این را هم می دانیم که یکی از عوامل مهم در شکوفایی استعدادها و رشد و تعالی شخصیت افراد، شکیبایی در برخورد با سختی ها و دوری از سستی و تن پروری است. لذا بایستی به فرزندان مان بیاموزیم که قانونِ روزی، "از تو حرکت، از خدا برکت" است. اصولاً تقویت اراده در مسیر تلاش و تحمل سـختی هاسـت که رخ می دهد.

بدون تردید در موفقیت تحصیلی دانش آموزان، عوامل مختلفی دخیل هستند :
مدرسه: که با مدیریت صحیح و استفاده از کلیه امکانات مادی و معنوی، استفاده از دبیران و مشاوران کارآزموده، نقش خود را خوب ایفا نماید.
خانواده : که شایسته اسـت با ایجاد محیـطی آرام در خانواده و ترغیب دانش آموز به تلاش برای شناخت و شکوفایی استعدادهایش، نظارت بر امور دانش آموز و ممانعت از اتلاف وقت او، وظیفه خود را خوب انجام دهد.
دانش آموز : که بار اصلی بر دوش دانش آموز است تا طبق برنامه هدفمند ارائه شده از سوی مدرسه، به طور مستمر و مداوم، فعالیت کند تا ان شاا... ثمرة شیرین تلاش هایش موجب سرور و نشاطش شود.
درس و نمره و آزمون های علمی را بخشی از بازی های روزگار می دانیم و موفقیت افراد را در این می دانیم که از پس نقش های مختلفی که در زندگی باید ایفا کنند، به خوبی برآیند. نقش دانش آموزی نیز یکی از نقش هایی است که دخترانمان در حال حاضر در کنار نقش های فرزندی، خواهری، شهروندی و بندگی خداوند بر عهده دارند و اگر در مورد انجام وظایف مربوط به هر نقش دغدغه داشته باشند، بعدها ان شاءالله مادرانی مسئول، با ایمان و مدیر و مدبر خواهند شد.

با این مقدمه، گزارش مختصری از برنامه ها و اقدامات حائز اهمیت در سال تحصیلی جاری را به عرض می رساند:
-تکمیـل کادر پرورشی مرکب از سرکار خانم دکتر عدالتی به عنـوان معاون پرورشی، سرکار خانم دکتر کتـابچی به عنوان مربی پرورشی و مدرس کلاس های فرهنـگی. سرکار خانم حنانه دیبایی (فارغ التحصیل) به عنوان مربی پرورشی و کتابدار و سرکار خانم امامی به عنوان مسئول کانون قرآن و عترت و تدارکات پرورشی.
-امسال رویکردی متفاوت نسبت به فعالیت های پژوهشی مدرسه داریم و با معرفی عناوین جدیدی،کلاس های پژوهشی در پایه دهم با ۴ رشته بر اساس انتخاب دانش آموزان تشکیل خواهند شد. رشته معماری با حضور سرکار خانم ضحی معماری دانشجوی سال سوم معماری دانشگاه تهران، رشته گلایدر با حضور سرکار خانم سعیده کاظم بیگی، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته هوا و فضای دانشگاه صنعتی شریف و عضو تیم "فراس" که اخیرا رتبه اول مسابقات بین المللی رشته هوا و فضا را که در آمریکا برگزار شد، نصیب خود کردند.
این دو عزیز از فارغ التحصیلان موفق "طلوع" هستند. نویسندگی و نمایشنامه نویسی و رشته برنامه نویسی به زبان پایتون نیز از رشته های است که مورد اقبال دخترانمان قرار گرفته است.
-به درخواست دانش آموزان پایه دهم و با نیت تلطیف روحیه دخترانمان، یک زنگ هنر با مربی‌گری دو نفر از فارغ التحصیلان هنرمند در برنامه هفتگی گنجانیده شد.
-برگزاری کلاس های تست با مربی گری فارغ التحصیلان موفق و با هماهنگی با دبیران مربوطه : خانم قمری کارشناس ارشد (فیزیک یازدهم ریاضی و تجربی)، خانم مهدیان دانشجوی سال چهارم داروسازی (زیست یازدهم تجربی )، خانم سالاریان پور کارشناس روان شناسی بالینی (روان شناسی یازدهم انسانی)، خانم مهجوری با رتبه کنکور 20 کشوری (ریاضی یازدهم انسانی) و خانم طاهری با رتبه 8 کشوری (فلسفه و علوم و فنون ادبی)
-استفاده از سایت مونتا برای دریافت سؤالات متنوع برای تمرین بیشتر یا آزمون (مخزن سؤالات)
-تعیین یک کتاب کمک درسی ثابت برای برخی دروس و هم چنین معرفی 2 نوع کتاب کمک درسی متناسب با بنیه علمی دانش آموزان به درخواست خود آنان ( اختیاری است ) کتاب های دشوارتر برای بچه های قوی تر و کتاب های ساده تر برای بچه هایی که نیاز به تمرین بیشتر دارند.
-افزایش تعداد آزمون های جامع کشوری گزینه 2 برای دهم، از 2 تا به 4تاو برای یازدهم، از 3 تا به 6 تا و 3 آزمون اختیاری – به درخواست خانواده ها.
-تنظیم برنامه 1 روز در هفته اردوی مطالعاتی برای پایه ی دهم و یازدهم از دهه دوم آبان به بعد ( 3 شنبه تا ساعت 8 شب ) با حضور معلمین راهنما و برخی از دبیران که جهت رفع اشکالات دانش آموزان در مدرسه حضور دارند. با سرویس ها هماهنگی لازم انجام شده است.
-شیوه ارائه نمره در هر 3 پایه تغییر کرد. قبلاً نمره مستمر ، میانگین نمرات مستمر دانش آموزان در طول ترم بود ولی قرار بر این است که نمودار کلیه نمرات مستمر در دروس مختلف در کارنامه درج شود تا والدین با سیر پیشرفت و افت و خیز فرزندشان مواجه شوند.
-در حوزه زبان فوق، از یکی از فارغ التحصیلان که در این حوزه تجربیات ارزنده ای دارد ( سرکار خانم شیما مجرد ) ، دعوت به همکاری کردیم و با تشکیل گروه زبان فوق که در واقع باید بگوییم دپارتمان زبان انگلیسی مدرسه ، با تنظیم برنامه ای حساب شده، کلاس های زبان فوق برنامه در 3 سطح برای هر پایه ، جایگزین کلاس های کانون زبان شدند. تنظیـم برنامه جامـع دانـش افـزایی والـدین با موضـوعات متنـوع و دعـوت از اسـاتیـد فن متناسب با موضـوعات سـلامت ( بهـداشـت ، تغـذیـه ، ورزش ) مبـاحث اعتـقادی ، رسـانه ، تربیـت جنسـی ، مراحـل تربیـت و کلیــد واژه های تربیتی و ...

و امّا چند نکته آخر:
-یادمان باشد که والاترین اهداف تربیتی، جز با اتّخاذ روش های هم سو از جانب عوامل متعدد تربیت، هرگز محقق نخواهند شد. در این خصوص لزوم همکاری و هماهنگی اولیای خانه و مدرسه بیش از همیشه احساس می شود.
تلاش کنیم در امور مختلف، الگویی ملموس برای فرزندانمان باشیم. بخش بسیاری از یادگیری ها از طریق مشاهده رفتار دیگران صورت می گیرد. وقتی فرزندانمان اعمال نظم، صداقت، مسؤولیت شناسی، خوشرویی و دوری از قضاوت ناصحیح در مورد افراد و امور را از جانب والدین و مربیان خود ببینند، خود نیز پیروی و تقلید خواهند کرد. انتظارمان این بود که با وجود۱۲۰ نفر دانش آموز امروز حداقل ۲۰۰ نفر کاندیدا معرفی شوند.
متأسفانه فرزندانمان وقتی بی تفاوتی و بی توجهی والدین را نسبت به امور پیرامون خود ببینند، خود نیز به جای این که "رخداد آفرین" باشند، "رخداد نگر" خواهند شد.
-ورودی ها به فرآیند تعلیم و تربیت در نظام مدرسه، دانش آموزان ، والدین و مربیان، با مجموعه اطلاعات و نگرششان هستند و وقتی دانش و نگرش مربیان و والدین ارتقاء یابد ، قطعاً بر کیفیت خروجی های این نظام که دانش آموزانِ تربیت یافته است، افزوده خواهد شـد . همان طور که ما مربیان در جلسات و کارگاه های آموزشی شرکت می کنیم، از شما انتظار داریم که حضور در جلسات آموزش خانواده در مدرسه را بر خود واجب و برای خود فرصتی ارزشمند بدانید. از پدران محترم نیز انتظار داریم در جلسات، حتماً شرکت کنند. "در تربیت، یک دست، صدا ندارد" و قطعاً هیچ کدام مان از یادآوری برخی نکات که در تربیت بهترِ فرزندانمان مؤثر است، بی نیاز نخواهیم بود.
- لطفاً از طریق «سایت مدرسه» و «واتساپ»، در جریان اطلاع رسانی های مدرسه قرار بگیرید.
-جناب آقای مهدوی، قائم مقام محترم مدیر عامل موسسه طلوع، گرچه کمتر از یک سال است به جمع خانواده طلوع پیوسته اند اما در همین زمان اندک، تغییرات و تحولات شگرف و مؤثری در سطح مؤسسه و مقاطع به وقوع پیوسته است و در خدمت ایشان هستیم تا از بیاناتشان بهره مند شویم.
از شکیبایی تان بسیار سپاسگزارم و همیشه آرزویم این بوده که انجمن اولیا و مربیان به منزله یک کانون فرهنگی در مدارس باشد و به لطف خداوند متعال در چند سال اخیر در خدمت اساتید فرهیخته ای بودیم و این آرزو برآورده شد. تقاضا دارم با انتخاب نمایندگانی شایسته از جانب خود و مشاورینی دلسوز و همراه برای مربیان مدرسـه، نقش تربیتی خود را تثبیت بفرماییـد تا با همکاری با یکدیگر بتوانیـم موجبات ارتقـای سطح فعالیت های آموزشی و فرهنگی مدرسه را فراهم آوریم.
با استعانت از حضرات معصومین علیهم السلام و ختم صلوات برای موفقیت و عاقبت بخیری عزیزانمان و همه کسانی که در تربیت آنان کوشا بوده اند، فضای مجلس را معطر بفرمایید.

جناب آقای مهدوی سخنان خود را مبتنی بر دعای امام سجاد علیه السلام در حق فرزندان که در صحیفه سجادیه نقل شده و لازم است در تربیت فرزندان مد نظر داشته باشیم چنین مطرح نمودند:
اللَّهُمَّ وَ مُنَّ عَلَی بِبَقَاءِ وُلْدِی وَ بِإِصْلَاحِهِمْ لِی و بِإِمْتَاعِی بِهِمْ.
إِلَهِی وَ أَصِحَّ لِی أَبْدَانَهُمْ وَ أَدْیانَهُمْ وَ أَخْلَاقَهُمْ وَ اجْعَلْهُمْ أَبْرَاراً أَتْقِیاءَ بُصَرَاءَ سَامِعِینَ مُطِیعِینَ لَک، وَ لِأَوْلِیائِک مُحِبِّینَ مُنَاصِحِینَ، وَ لِجَمِیعِ أَعْدَائِک مُعَانِدِینَ وَ مُبْغِضِینَ، آمِینَ.

و ضمن دعا برای تلاش جهت تحقق این چند امر تاکید نمودند :
سلامت در جسم
سلامت در اخلاق
سلامت در دین
و زمینه سازی برای تجلی این چند صفت ارزشمند در تربیت فرزندان را ضروری دانستند.
اهل نیکی باشند
اهل تقوی باشند
اهل بصیرت و حرف شنوی از خدا باشند.
اهل محبت به خدا و اولیاء خدا و دشمنی با دشمنان خدا پرورش یابند.

جناب آقای عبدالمحمدی به بیان سیاست ها و اولویت های آموزشی مدرسه پرداختند و بر لزوم همکاری اولیا با مربیان مدرسه به عنوان یکی از مهمترین و ضروری ترین اصول در موفقیت های آموزشی و پرورشی فرزندانمان تاکید نمودند.

انجمن معلمین موثر در آمریکا بیانیه ای صادر نمود که آموزش در سال های اخیر وظیفه انتقال مهارت و نه صرفا انتقال دانش را دارد! زیرا دسترسی به مفاد علوم از طریق اینترنت و ...ساده است مربی وظیفه دارد تا مهارت خواندن هر موضوع درسی را آموزش دهد و بعد از اجرا مشکلات مهارت را در دانش آموزان اصلاح کند والدین و دبیران هر دو نقش مربی گری دارند و لازم است مهارت را به آنان انتقال دهند برای مثال مهارت خواندن هر درس، مهارت کنترل خواب، مهارت کنار گذاشتن موبایل و تلویزیون و ... .
در بیانیه دیگری، ملاک بهترین مربی توانایی ایجاد انگیزه در دانش آموزان شناخته شد مشکل دانش آموزان در حال حاضر، بازی‌های کامپیوتری نیست بلکه بی انگیزگی است اگر فرد انگیزه داشته باشد به طور خود جوش کار خودش را انجام می دهد گاهی فرزندان جسمشان زخم بر می دارد و والدین برای اینکه زخمشان التیام یابد و جای آن نماند به چند پزشک مراجعه می کنند اما در مورد مشکل بی انگیزگی او بی تفاوت هستند. دانش آموزی که انگیزه دارد با سرعت بالا پیشرفت می کند اما نیاز به همراهی دارد.
پیشنهاد می شود در جلسات مدرسه به ویژه پایه دوازدهم حتما شرکت بفرمایید. اولیا باید پشتیبان پیشرفت دانش آموز باشند نه بازخواست کننده آنان! لطفا همراهی لازم را در تبادل اطلاعات با مدرسه داشته باشید تا با مشخص شدن مشکلات دخترانمان( نظیر : بی انگیزگی، عدم تمرکز، مشکل در روش مطالعه دروس و...) بتوانیم برای پیگیری و حل آن ها در اسرع وقت اقدام کنیم .

در بخش دیگری از جلسه سرکار خانم مجرد مسئول زبان فوق برنامه مدرسه به بیان برنامه های تنظیم شده جهت کیفیت بخشی و ارتقاء سطح زبان انگلیسی دخترانمان در چهار مهارتReading ،Writing ، Speaking و Listening پرداختند و تقویت این چهار مهارت را واجب دانستند. ضمن آنکه در چشم انداز دپارتمان زبان فوق برنامه موفقیت دخترانمان در کنکور سراسری دانشگاه ها نیز مد نظر است.
در پایان از داوطلبین عضویت در انجمن اولیا و مربیان مدرسه دعوت به عمل آمد که همزمان با ارائه برگه تعرفه به اولیا، طبق ترتیب اسامی مندرج در پاورپوینت که بر روی پرده به نمایش در آمده بود روی صحنه بیایند و به معرفی خود بپردازند.
پس از جمع آوری آرا از اولیا دعوت شد جهت بازدید از نمایشگاه فعالیت های هنری انجام شده در پایگاه تابستانی و دریافت کارنامه فعالیت ها ی آموزشی تابستان به بخش دیگر سالن مراجعه فرمایند.

آرا با نظارت مدیر و اعضای هیئت رئیسه نظارت بر انتخابات شمارش شد و 5 نفر به عنوان اعضای اصلی و 3 نفر به عنوان اعضای علی البدل به شرح زیر انتخاب شدند:

 

ردیف

نام و نام خانوادگی

1

جناب آقای دکتر امیر فاضل الهیان

2

جناب آقای دکتر عباس علی حاج کریمی

3

جناب آقای دکتر سعید شالچی

4

سرکار خانم مونا نیک روش

5

جناب آقای دکتر کاظم قادری

6

سرکار خانم هاجر کرباسچی

7

سرکار خانم سیده فاضله مشکات

8

جناب آقای محمد طالبی


برای مشاهده عکس ها، اینجـــــــا  کلیک کنید.

 

  • تعداد بازدید : ۹۶۴
فرم ثبت نظر