موسسه فرهنگی طلوع

متوسطه دوره اول

گزارش اردوی تهران‌گردی پایه هفتم

گزارش اردوی تهران‌گردی پایه هفتم

اردوی تهران‌گردی پایه هفتم با یاری خداوند و طی برنامه‌ریزی بلندمدت و تلاش همه عزیزان در تاریخ 15 آبان ماه آغاز شد. تمرین مسئولیت‌پذیری، همکاری گروهی، همدلی، نظم و احترام به حقوق یکدیگر از جمله اهداف تربیتی اردو و تأمل و ارزیابی نقش خویشتن بر تعجیل در امر ظهور امام عصر(عج) از جمله اهداف اعتقادی اردو بود.

طبق برنامه اعلام شده در دفترچه اردو و هماهنگی با عزیزان، ساعت 8:30 صبح روز چهارشنبه راهی آستان مقدس امامزاده صالح شدیم تا روز شهادت امام حسن عسکری(ع)، پدر گرامی امام عصر (عج)، دعا و زیارت دسته‌جمعی را تجربه کنیم. هوا در امامزاده بسیارمطبوع بود و بچه ها فضای معنوی و توام با آرامشی را تجربه کردند. بعد از زیارت و دعای دسته‌جمعی مربیان عزیزمان در رابطه با تأثیر توکل بر خدا و توسل به امامان بزرگوار در زندگی، چند دقیقه ای را با دخترانمان تعامل داشتند و بعد از آن همگی راهی اردوگاه روزبه شدیم.

بعد از اقامه نماز ظهر، بچه ها آماده تهیه ناهار شدند و با تقسیم وظایف، همکاری و مشارکت با یکدیگر ساعات مفید و لذت‌بخشی را برای درست کردن جوجه کباب در کنار یکدیگر تجربه کردند. بعد از ناهار در کنار هم به بازی های ورزشی و گروهی پرداختیم و زمان دل‌نشین و پر از خاطره‌ای برای همگی‌مان رقم خورد.

در پایان روز به مناسبت آغاز ولایت امام زمان(عج)، فرصتی فراهم شد تا درباره رفتارهایمان در جهت تعجیل در امر فرج آقا امام زمان(عج) به تأمل پرداخته و برای تعجیل در فرج ایشان دعا کنیم. پذیرایی و خواندن مولودی این تجربه را نیز به خاطره‌ای شیرین مبدل کرد.

در روز دوم، بچه‌ها بعد از صبحانه و گرفتن عکس یادگاری، به سمت مجموعه ورزشی دانیال حرکت کردند تا تجربه‌ای متفاوت از یک ورزش گروهی داشته باشند؛ در این بازی، بچه‌ها اهمیت نظم، دقت، همکاری و مسئولیت‌پذیری را تمرین کردند و اردو با صرف ناهار دسته جمعی در رستوران به پایان رسید. امید داریم این برنامه، تجربه‌ای موثر و خاطره‌ای شیرین برای دخترانمان به جاگذاشته باشد.

با امید فرج هر چه زودتر امام زمانمان (عج)

  • تعداد بازدید : ۳۵۹
فرم ثبت نظر