موسسه فرهنگی طلوع

متوسطه دوره اول

ویژه برنامه‌های مذهبی اسفندماه (به کوشش تیم پرورشی)

ویژه برنامه‌های مذهبی اسفندماه (به کوشش تیم پرورشی)

اسفند امسال مصادف شد با میلاد مسعود علت خلقت کون و مکان ، بانوی عالم امکان حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و مولای متقیان امیرمومنان حضرت علی بن ابیطالب (علیه آلاف التحیه و الثناء) و دخترانمان در مدرسه به مناسبت این ایام فرخنده لحظات پر خیر و برکتی را تجربه کردند.

در روز هفتم اسفند ماه مصادف با میلاد حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) و روز زن، در کنار آشنایی با چگونگی ولادت آن حضرت و مدیحه‌سرایی و شادی، برنامه ویژه‌ای در راستای تجلیل از مقام زن در مدرسه برگزار شد. دختران عزیزمان با اهداء گل‌های نرگس به تمامی معلمان و مسئولان واحدهای مختلف مدرسه که همگی در جهت امر تعلیم و تربیت در کنار مادرانشان گام بر می‌دارند، روز زن را گرامی داشتند.

یکی از برنامه‌های شاد و معنوی اسفندماه، برگزاری مراسم افطار در شب جمعه اول ماه رجب (یعنی روز پنجشنبه 16 اسفند ماه به روایتی لیله الرغائب) بود. حدود 50 نفر از دختران عزیزمان برای شرکت در این برنامه داوطلبانه، اعلام آمادگی کردند که بیشتر آنان روز پنجشنبه را روزه‌دار بودند و برای تهیه و تدارک سفره افطار مشارکت فعال داشتند. پس از استراحت مختصر در مدت زمان بین تعطیلی مدرسه تا غروب و مراسم افطار، میزبان یک عزیز در جمع خود شدند؛ دوستی که به جمع ما آمد تا درباره تحول اعتقادی خود برایمان صحبت کند. او شرح داد که چگونه پس از به وجود آمدن تغییراتی در زندگی‌اش، در اعتقادات دینی خود به ویژه حفظ حجاب سست شده بود و چگونه با عنایت پروردگار و تابیدن نور هدایت این بار اعتقادات خود را با تحقیق و ادلّه محکم به دست آورد و برای حفظ اعتقاداتش، متحمل چه سختی‌هایی شد. دخترانمان با علاقه زیاد به سخنان این دوست گوش دادند و با او گفتگو کردند.

 از برکات برگزاری مراسم افطار، تقویت روحیه عبادت به صورت جمعی است و عزیزانمان پس از صرف افطار کنار هم، اَعمال مستحبی این شب پر فضیلت را به جای آوردند و این تجربه برای همه ما بسیار شیرین و دلچسب بود.

روز 26 اسفندماه، مصادف با میلاد مسعود امام جواد (علیه السلام) و پیش از تعطیلات نوروز، برگزاری جشن میلاد همایون امیرالمومنین (علیه السلام) را دختران پایه نهم بر عهده داشتند. برنامه‌های این جشن شامل دو بخش شناخت مولی‌الموحدین علی(علیه السلام) و گرامی‌داشت روز پدر بود. فرزندانمان متن‌هایی درباره چگونگی ولادت آن حضرت، چگونگی رشد و تربیت ایشان در دامان رسول خدا (صلی الله علیه و آله) و اوصاف متعالی و حُبّ و ولای ایشان، ابیاتی در وصف مولا و سرود گره‌گشا (کاری از گروه نوای یاس) را با تمام عشق و محبت خود به محضر مولا عرضه داشتند.

در ضمن برنامه، با جملاتی زیبا به زبان‌های مختلف و برنامه‌های خلاقانه و شاد از مقام پدر تجلیل شد.

  • تعداد بازدید : ۵۴۰
فرم ثبت نظر