موسسه فرهنگی طلوع

متوسطه دوره دوم

سخنان مسئول متوسطه دوره دوم در مراسم 13 آبان روز دانش آموز

سخنان مسئول متوسطه دوره دوم در مراسم 13 آبان روز دانش آموز

" یا رب الحسین علیه السلام "

«  سخنان مسؤول دبیرستان در مراسم 13 آبان، روز دانش آموز  – دوشنبه 97/8/14  »

 

سلام بر دختران خوبم و همکاران عزیز و دلسوزم
پریروز که ساعات خوشی را در کنار هم در اردو می گذراندیم، خدا را شکر می کردم که چنین روزهایی را به چشم دیدم که فرزندانمان در امنیت و آرامش روزگار می گذرانند.
چند روز پیش از محله ای می گذشتیم با خیابان هایی که به نام شهدا مزّین  بود. نام خانوادگی مشابه ولی نام کوچک متفاوت بود. با خودم فکر کردم شاید هر کوچه ای یک شهید و شاید هم هر خانه ای یک شهید داده. به احتمال زیاد اینها با هم خویشاوند و فامیل بوده اند و در جمع های کوچک شان با هم قرار گذاشته اند برای دفاع از هم میهنان خود، به جهاد اصغر بروند...
در جنگ تحمیلی 8 ساله یا به عبارتی 8 سال دفاع مقدس، بهترین جوانان ما برای دفاع از مردم و کشور و دین خود، جان شیرین شان را معامله کردند تا امروز فقط نام کوچه ای از آنان مانده باشد به یادگار؟؟ خیلی از آنان هم سن و سال امروز شما بودند با هزار امید و آرزو ...
یکی از اینان حسین فهمیده 12 ساله بود که قصه شهادتش را خود بهتر از من می دانید و رهبر کبیر انقلاب، حضرت امام خمینی "ره" در موردش فرمودند: رهبر ما آن طفل 12 ساله است که ...
در 13 آبان سال 58، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در تهران به سفارت آمریکا که مرکز جاسوسی و کانون توطئه علیه انقلاب اسلامی بود، حمله بردند و آنجا را به تصرف خود درآوردند و این نقطه عطفی در تاریخ بود که بعد از این واقعه حنای آمریکا به عنوان یک ابرقدرت و یکی از دو قطب سیاسی در دنیا دیگر رنگی نداشت و صدای اعتراض مردم به استثمار کشیده شده در گوشه و کنار جهان علیه آمریکا به مناسبت های مختلف بلند شد.
حدود 40 سال است که با پیروزی انقلاب اسلامی، دشمنی حکومت آمریکا با ایران آشکار و واضح شده است. ما را از تحریم می ترسانند و تهدیدمان می کنند. بار اولی نیست که مورد تحریم قرار می گیریم. پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با شروع جنگ تحمیلی نیز مورد تحریم قرار گرفتیم. نمی دانستند که با پایداری و استقامت مردم، این تهدیدها به فرصت هایی ارزشمند تبدیل می شود. تولید بسیاری از کالا های داخلی پس از تحریم های آن زمان صورت گرفت. اشتباه بزرگمان این بود که پس از مدتی فراموش کردیم که برای حفظ استقلال و عدم وابستگی به کشورهای دیگر باید خود کفا باشیم و اشتباه بعدی این که با واردات کالاهای غیر ضروری و حتی مشابه کالاهای تولید داخلی، تیشه به ریشه اقتصادمان زدیم و دوباره به مرور مردم عادت به استفاده از کالاهای خارجی کردند و متأسفانه استفاده از کالای خارجی شد ارزش.

و امّا چند نکته مهم:
آیا تا به حال به پوسترهای تبلیغاتی ساعت های ژاپنی توجه کرده اید؟ عقربه همه آنها بر روی ساعت 10 و 10 دقیقه و 35 ثانیه ایستاده اند. این همان ساعت بمباران اتمی در ژاپن است و آنان با این کار در هر لحظه و همه جای دنیا این اشتباه آمریکا را به یاد آنها آورده و به این وسیله آنان را محکوم می کنند. آنها بدون آتش زدن پرچم آمریکا و با زبان بی زبانی مرگ بر آمریکا می گویند و آمریکایی ها را بابت اشتباهشان سرزنش می کنند. حتماً این را هم شنیده اید که از رئیس جمهور ژاپن پرسیدند چرا شعار مرگ بر آمریکا نمی دهید؟ گفت: « همین که روی میز رئیس جمهور آمریکا تلفن پاناسونیک هست، از مرگ بر آمریکا بالاتر است » . امروزه علم، قدرت می آورد و این جملات اهمیت علم و پیشرفت های علمی را در عالم سیاست گوشزد می کند.
و امّا : مرگ بر آمریکا یعنی: حفظ امنیت بزرگترین راهپیمایی جهان در اربعین حسینی علیه السلام در نا امن ترین کشور منطقه در اوج جنگ با داعش.
مرگ بر آمریکا یعنی: راهپیمایی میلیونی روز قدس و 22 بهمن و دیگر مراسم ملی- میهنی که ضمن حمایت از نظام، همبستگی خود را در مقابل دشمنان به رخ می کشانیم.
مرگ بر آمریکا یعنی: دستیابی به دانش انرژی هسته ای، به علم نانو، به علم ژنتیک، به علم لیزر و کلاً پیشرفت های علمی آن هم  در شرایط تحریم!!
یأس و نا امیدی، برادر مرگ است و دشمن سالانه میلیاردها دلار هزینه می کند تا امید را از ما بگیرد و ما را نسبت به آینده نظام جمهوری اسلامی بدبین کند و هویت ملی و دینی ما را خدشه دار کند.

و امّا سخن آخر:
کِندی یکی از رؤسای جمهور آمریکا بود. جمله معروفی دارد که با عکس او روی ظروف نقش بسته بود: می گوید:

  .Don't ask yourself : what your country did for you , but ask yourself , what you did for your country

براستی ما برای کشورمان چه کرده ایم ؟ این سؤالاتی است که یکایک ما باید به طور صریح و صادقانه به آن پاسخ دهیم.
می توانیم بهترین پاسخ ها را در سایت مؤسسه جهت مطالعه اعضای خانواده طلوع درج کنیم.
جا دارد از خانم ریحانه مصیبیان به خاطر توجه و پاسخ گویی به سؤالی که روز اول مهر در مراسم بازگشایی مدرسه پرسیدم، تشکر کنم. عزیزان سعی کنید در زندگی "رخداد آفرین" باشید، نه صرفاً "رخدادنگر".
به نظر من در شرایط امروز، بایستی به نقش هایی که در زندگی ایفا می کنیم، توجه کنیم و با حفظ ارزش و هویت فردی، دینی و ملی خود تلاش کنیم هر کدام از نقش هایمان را به خوبی ایفا کنیم.(نقش شهروندی، نقش دانش آموزی، نقش فرزندی، نقش مربی گری و ده ها  نقش دیگر ...)
در پایان تقاضا دارم برای سلامتی خود و همه کسانی که در پرورش استعدادها و رشد شما مؤثربوده اند چه والدین تان و چه مربیان تان صلواتی ختم کنید.





                                                   



  • تعداد بازدید : ۴۰۳
فرم ثبت نظر