موسسه فرهنگی طلوع

متوسطه دوره اول

جشن میلاد حضرت زهرا (س) و روز مادر

جشن میلاد حضرت زهرا (س) و روز مادر

یکی از مهمترین اهداف برپایی مراسم در مناسبت های مختلف، تقویت بنیاد اعتقادی و تحکیم و تعمیق روحیه معنوی دخترانمان است و این امر تنها با مشارکت فعالانه ایشان در همه وجوه برپایی مراسم محقق می گردد.

میلاد با سعادت دخت نبی اکرم، حضرت صدیقه طاهره(س) و گرامیداشت مقام مادر از شاخص‌ترین مناسبت‌های شیعی است و دانش‌آموزان پایه هشتم برای برپایی جشنی در خور شأن، تلاش فراوانی مبذول داشتند.

اجرای سرود، نگارش و اجرای متن‌هایی در وصف مقام حضرت زهرا(س) و جایگاه والای مادر، نمایش و اجرای مولودی از بخش‌های مختلف این برنامه بود. دختران عزیزمان ضمن ابراز ارادت به محضر حضرت فاطمه(س)، با دعوت از مادران و اهدای شاخه‌ی گل و پذیرایی، از زحمات بی‌دریغ ایشان قدردانی کردند و لحظات شادی را در کنار هم گذراندند.

متن دانش‌آموز ریحانه زهرا محمدزاده:

بسم رب الزهراء

سلام بانو

سلام به عظمت صدای سکوت علی (ع)

سلام!

می دانم لیاقت می خواهد نوشتن برای شما ؛ اما بانو چه کند کسی که جز کلام و قلمش راهی برای به پای  شما افتادن ندارد. برایتان می نویسم هر آیینه که این حقیر، شرمساراست از نوشته های کودکانه اش، پس به کرمتان، پوزش مرا بپذیرید که جسارت کرده و با قلمم، ولادتتان را دست و پا شکسته تبریک می گویم؛ هر چندکه می دانم آمدنتان معجزه ای بود ننوشتنی و نخواندنی ، که زمین و هفت آسمان را به وجد آورد  و دل هر مسلمی را چراغان می کند، براستی که درک احساس زمین هنگامی که بر پای بانوی دو عالم افتاده بود نه تنها وصف کردنی نیست، که پاره ای از لحظاتش درک اخروی می خواهد و فهم بهشتی و من دعوی آن نمی کنم و خویشتن را خوارتر از آن می پندارم که ثانیه ای از شوق حضرت رسول(ص) و بانو خدیجه(س) را در باب دفترم بگنجانم .

به راستی که من چطور می توانم وصف کنم آن حجم زیبایی کوثر را در آسمان نگاه رسول مهربانی ها و منشاء خورشید، که چگونه در شب بیستم جمادی الثانی متولد شد!

حقیقتاً که واژه ها در عظمت وجودتان عقب می کشند، آری مقصر ایستادن قلمم من نیستم ، واژه ای ندارم که در شأن وصف شما باشد .

پس با سر افتاده ساده می نویسم، ای بانوی عالمیان!

از شرق تا غرب از جنوب تا شمال زمین از دل تپیده مسلِمان، تا دل آسمان که برایتان ستاره باران می شود؛ تنها تک جمله ای می توان گفت و بس:

( ولادت مادرمان بر ما مبارک که با وجود شما جهانمان مبارک شد)

برای آمدن یوسفتان هم دعا کنید که محتاج دعا از لبهای شماییم.




  • تعداد بازدید : ۶۵۲
فرم ثبت نظر