موسسه فرهنگی طلوع

متوسطه دوره دوم

گزارش مراسم شب یلدا

گزارش مراسم شب یلدا

« دقیقه ای که بهانه شد برای با هم بودن »

چقدر ارزشمند است یک دقیقه، که باعث شد بارها طی جلساتی در سال برایش برنامه ریزی کنیم و بهانه ای شود برای یک محفل دورهمی در کنار دوستان، بنابر اعلام عمومی هر کلاس یک سفره برای شب یلدا آماده نمود تا دانش آموزان در جشنواره شب یلدا به رقابت بنشینند و این یک دقیقه باعث شود قدر لحظه لحظه های با هم بودنمان را بیشتر بدانند.
یلدا یک برنامه سنتی، ملی، میهنی در پاس داشت زمان، و ارج نهادن به دورهمی هایی پربار در جهت غنی سازی فرهنگی و ارتقاء کیفیت با هم بودن است که برای آن مؤلفه هایی همچون سادگی، کم هزینه بودن، زیبایی و سلیقه، خلاقیت و نوآوری، مشارکت جمعی، نظم و انضباط گروه، کامل بودن لوازم سفره یلدا، حفظ سنت ها و آیین های اسلامی کشورمان در نظر گرفته شد و روز چهارشنبه 28 آذر ماه آخرین روز قبل امتحان در نمازخانه مراسمی کوتاه و به یاد ماندنی در اذهان همگی رقم زدیم.
برنامه ها با تلاوت آیاتی چند از کلام ا... مجید آغاز شد.
در این مراسم سرکار خانم کتابچی مربی فرهنگی با تکیه بر سخن پیامبر صلی ا... علیه و آله و سلم مبنی بر احترام بر سنت های اقوام در صورت عدم مغایرت آنها با مبانی دینی، تأکید داشتند، سنت هایی همچون ایام نوروز، شب یلدا و ... از جمله آداب فرهنگی ایرانی است که نه تنها در تعارض با مبانی دینی نیست، بلکه مصداقی از عمل به دستورات دینی همچون صله رحم ، هم نشینی با افراد صالح و ... است. شب یلدا را فرصت خوبی برای بهره گیری علمی و معنوی در کنار جمع گرم خانوادگی دانستند.
در پایان، به دانش آموزان سفارش کردند تا در همه مراحل و وقایع زندگی همواره به یاد امام عصر علیه السلام باشند. شب یلدا را برای دعای ظهور مغتنم شمرده تا خدای متعال شب طولانی فراق حضرت را با طلوع خورشید وجودش بر شیعیان و محبینش سحر کند.
در ادامه دانش آموزان به قرائت غزلیات حافظ و متون ادبی پرداختند.

برای مشاهده عکس ها اینجا  کلیک کنید.

  • تعداد بازدید : ۱۷۶
فرم ثبت نظر