موسسه فرهنگی طلوع

متوسطه دوره دوم

گزارش برگزاری مراسم اربعین حسینی

گزارش برگزاری مراسم اربعین حسینی

"باسم رب الشهداء والصدیقین "
گـزارش برنامه اربعیـن

97/8/9

 

 در این سوگواره که توسط دانش آموزان پایه یازدهم انسانی به اجرا درآمد، غالب متون و اشعاری که اجرا شد، دل نوشته هایی بود که توسط خود دانش آموزان به رشته تحریر درآمده بود.
اشعار و قطعات ادبی دانش آموزان با عشق و ارادت خود به ساحت مقدس سیدالشهداء علیه السلام و خاندان پاک عصمت و طهارت علیهم السلام نوشته بودند.
در این ویـژه برنامه، بخش هایی از کتـاب های ارزشمند " آفتاب در حجاب" و"سقای آب و ادب" نوشته سید مهـدی شجاعی، توسـط دانش آموزان بازخوانی شد، که ضمن عرض ادب و ارادت بر آستان مبارک ائمه علیهم السلام، معرفی این آثار، جهت مطالعه و بهره مندی دیگر دانش آموزان صورت پذیرفت.
از دیگر بخـش های برنامه اربعیـن، می توان به ارائه سخنرانی یکی از دانـش آموزان، با موضـوع "تبیین ویژگی های نهضت امام حسین علیه السلام" اشاره کرد که در نوع خود، فعالیتی نو و بدیع بود.
نوحه خوانی و مرثیه سرایی این سوگواره نیز توسط یکی دیگر از دانش آموزان انجام شد که فضای لطیف تر و معنوی تری به محفل بخشید.
در خلال برنامه، کلیپی با عنوان " قدم ها " که مفهومی و ارزشمند بود و روایت قدم هایی را می کرد که روزمرگی های ما را تشکیل می دهد و همه امید داریم که ان شاء ا... حسینی باشد و در راستای اهداف ارزشمند نهضت با شکوه عاشورا رقم بخورد، پخش شد که حاصل تلاش فراوان یکی از دانش آموزان یازدهم انسانی و همیاری دیگر عزیزان همکلاسی اش بود.
در آخر برنامه هم کلیپ تصاویر مربوط به بازدید دانش آموزان از مرکز حمایت از کودکان کار پخش شد، همراه با بیان احساسات و تجربیات ارزشمندی که در پس دیدار و همدلی با آن کودکان مهربان و آن روز به یاد ماندنی، در دل و جان به یادگار نگه داشته بودند.
گذشته از اجرای متفاوت این ویژه برنامه سوگواره، همیاری و همدلی دانش آموزان، از خودگذشتگی هایی که در خلال تمرین ها و ایفای نقش های مختلف جهت اجرا دیده می شد و تفاهم و هم سویی آنها در این مسیر و کارگروهی مطلوب، از موارد حائز اهمیتی است که به زیبایی و روح معنوی و با صفای برنامه فوق افزوده بود. امید که مورد قبول سرور و مولایمان قرار گرفته باشد.
برای مشاهده عکس ها اینجا کلیک کنید.

  • تعداد بازدید : ۲۳۹
فرم ثبت نظر