موسسه فرهنگی طلوع

ابتدایی

گزارش شهادت حضرت زهرا سلام الله علیه

گزارش شهادت حضرت زهرا سلام الله علیه

                                                           

اَلسَلامُ عَلَیکِ یَا فَاطِمَهُ الزهرا(سلام الله علیها)، یا بنتِ رسول الله(صلی الله علیه وآله وسلم)


                                                         

 ما زنده به لطف و رحمت زهرائیـم                                 مأمور برای خدمت زهرائیـم                        
                        روزی که تمام خـلق حیران هستند                                  مـا منتـظر شفاعت زهرائیـم




همزمان با ایّام شهادت مادر سادات، حضرت زهرای اطهر(سلام الله علیها)، و عرض تسلیت محضر حجت بن الحسن، حضرت مهدی(ارواحناه فداه)، مراسم عزاداری در روز شنبه 27/دی/1399 ساعت 10:45 الی 12:15 در "حسینیه ی دختران طلوع" به میزبانی دانش آموزان پایه ی ششم برگزار گردید.
در ابتدا با پخش مداحی و کلیپ های عزاداری، دانش آموزان وارد کلاس شدند.
و بعد از عرض تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) توسط مجریان، برنامه با قرائت سوره ی کوثر آغاز گردید.
در ادامه دخترانمان با دکلمه خوانی های"مهربان ترین مادر"، "یاس کبود"، "کوثر نور" و "بانوی نور" برای زهرای مرضیه(سلام الله علیها)، رنگ و بوی فاطمی را به مراسم دادند. و همچنین ویژه برنامه ای با عنوان نمایش رادیویی "بانوی بی حرم" که روایتگر شهادت حضرت زهرا(سلام الله علیها) و اتفاقات بعد از آن بود، از زبان فضه، مقداد، ابوبکر، عمر و قنفذ تقدیم نگاه های گرم دخترانمان شد، در ادامه همگی با همخوانی سرود "سفره ی عشق"، روضه خوان مادر سادات، حضرت فاطمه ی زهرا(سلام الله علیها) شدیم.
همچنین برای آشنایی بیشتر دخترانمان، گوشه¬ای از ماجرای فدک و فرازهایی از خطبه فدکیه حضرت زهرا(سلام الله علیها) بیان گردید.
در ادامه جدولی با عنوان زندگینامه ی حضرت زهرا(سلام الله علیها) در فضایی مختص به دانش آموزان تعریف گردید، تا بتوانند با پاسخگویی به این سؤالات اطلاعات خود را بالا ببرند.
همانطور که خانه هایمان متبرک به نام حضرت زهرا(سلام الله علیها) شده است، دهانمان را هم متبرک به شیرینی و حلاوت "حلوای خوشمزه"، و چای خانه هایمان را متبرک به نام مادر سادات، حضرت فاطمه(سلام الله علیها) و سفره هایمان را به نام امیرالمؤمنین علی(علیه السلام) و همسر و فرزندانشان پهن کردیم. باشد که مورد عنایات خاص حضرات معصومین(علیهم السلام) قرار گرفته باشیم.
حُسن ختام "حسینیه ی دختران طلوع" عرض ارادت و سلام خدمت حضرت زهرا(سلام الله علیها) و دعا برای سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف) بود.

  • تعداد بازدید : ۶۴۵
فرم ثبت نظر