موسسه فرهنگی طلوع

ابتدایی

هفته کتاب و کتاب خوانی

هفته کتاب و کتاب خوانی


واحد کتابخانه دبستان طلوع، به مناسبت هفته کتاب و کتاب خوانی( از شنبه 25 آبان ماه تا جمعه 1 آذرماه 1398) طبق روال سال های گذشته به اجرای برنامه های مختلفی پرداخت. این برنامه ها علاوه بر تزیین ویژه کتابخانه، تهیه پوستر های مختلف پیرامون موضوع خواندن و مطالعه، تهیه تصاویر مشاهیر و بزرگان علم و ادب به همراه زندگینامه های آنان و نصب آن ها در کتابخانه و همچنین امکان امانت گرفتن 2 کتاب بجای 1کتاب در طی هفته کتاب و کتاب خوانی، شامل ویژه برنامه های زیر بود:
1. طرح اهدای کتاب، اهدای دانایی؛
در این طرح از کلیه دانش آموزان خواسته شد در صورت تمایل خود و رضایت خانواده، کتاب هایی که در خانه دارند و دیگر به آن ها نیاز چندانی نیست، را به کتابخانه تحویل دهند تا به یکی از مناطق محروم ایران فرستاده شود.
2. برگزاری مسابقه قصه گویی مادربزرگ ها (برای دانش آموزان دبستان 1)؛
حدود سه هفته قبل از شروع هفته کتاب اطلاعیه مسابقه، نحوه مشارکت، کتاب منتخب قصه گویی، نکات و پیشنهادات تهیه فیلم از طریق وبسایت و دایاموز اطلاع رسانی شد، هم چنین اطلاعیه چاپی نیز در اختیار دانش آموزان داوطلب شرکت در مسابقه قرار گرفت.
مادربزرگ های داوطلب برای شرکت در این مسابقه باید کتاب « جان شما کجاست؟» را در مقابل دوربین تلفن همراه، قصه گویی کرده و فیلم آن را از طریق واتساپ، به شماره ای که اعلام شده بود، ارسال می کردند. در نهایت از فیلم های ارسال شده، کلیپی تهیه و در مراسم جشن هفته کتاب پخش شد.
3. برگزاری مسابقه عکاسی «من و کتاب» (برای دانش آموزان دبستان 2)؛
در این مسابقه از علاقه مندان خواسته شد عکسی خلاقانه و جذاب از خودشان در حال مطالعه کتاب گرفته و از طریق دایاموز، یا ایمیل و یا به شماره ای که اعلام شده بود واتساپ کنند. شرایط و نکات عکس ارسالی در اطلاعیه ای که در سایت و دایاموز قرار گرفت به دانش آموزان ارائه شد.
4. برگزاری جشن کتاب و کتابخوانی؛
برنامه جشن قرار بود در تاریخ یکشنبه 98/8/26 برگزار شود که به دلیل تعطیلی مدارس در این تاریخ، به روز یکشنبه 98/9/3 موکول شد. برنامه های جشن شامل پخش کلیپ هفته کتاب و کتاب خوانی، سخنرانی و قصه گویی خانم فاطمه دوایی (کاشانی)، پخش کلیپ قصه گویی مادربزرگ ها برای دانش آموزان دوره اول و کلیپ عکس خلاقانه با کتاب برای دانش آموزان دوره دوم، برگزاری مسابقه « حدس بزن کدوم کتابه»، اهدای جوایز(کارت بن تخفیف خرید کتاب از نمایشگاه کتاب مدرسه) و نهایتاً پذیرایی بود.


  • تعداد بازدید : ۳۰۹
فرم ثبت نظر