موسسه فرهنگی طلوع

ابتدایی

اردوی علمی درس اجتماعی پایه چهارم (بازدید از محله )

اردوی علمی درس اجتماعی پایه چهارم (بازدید از محله )

به منظور آشنایی دانش آموزان پایه چهارم با مکانهای مهم یک محله بازدیدی در تاریخ دوشنبه و سه شنبه 22 و 23 مهر ماه از محله ی قنات و  دروس صورت گرفت.

هدف از این اردو مقایسه ی رخدادهایی بود که در گذر زمان باعث تغییراتی در شکل و شیوه ی زندگی شهری شده است. دانش آموزان در گروههای 11و12 نفری مکانهای مهم محله ی قنات را مشاهده نمودند. در این قیاس بازدید از مغازه هایی چون لحاف دوزی به شیوه ی سنتی که کم کم از زندگی شهری رخت بر بسته و همچنین حمام عمومی که دیدن آن در این زمان بسیار نادر است امکان پذیر شد. دیدن بناها و مغازه هایی با قدمت های 45 تا 75 سال که از سالهای خیلی دور در محله وجود داشت مانند عکاسی، خیاطی و ... در کنار مغازه های جدیدی که با توجه به نیاز زمان حال به وجود آمده اند ( مغازه سیستم های کامپیوتری ) مشاهده ی این تغییرات را ملموس می کرد و در این راستا با خدمات عمومی خیرینی مانند آقای هدایت نیز آشنا شدند. آشنایی با انجمن نابینایان هم صورت گرفت.

بازدید از امکانات شهری مانند صندوق پست، چراغ ها و تابلوهای راهنمایی و رانندگی و .... آنها را با مسئولیت متصدیان امور شهری همچون شهردار آشنا نمود. آشنایی با امکانات عمومی مورد نیاز، شناسایی بخشهای مختلف و مراکز فرهنگی و تفریحی محله و ترغیب برای شرکت در فعالیت های مربوط به آن، توجه به مراقبت و حفاظت از اموال عمومی، تفکر در راههای رفع مشکلات  و تلاش در جهت بهبود کیفیت زندگی از دیگر اهداف این بازدید بود.

برای مشاهده عکس ها به گالری عکس مراجعه نمایید.

  • تعداد بازدید : ۲۴۷
فرم ثبت نظر