موسسه فرهنگی طلوع

ابتدایی

گزارش جلسه اولیا و انتخابات انجمن اولیا و مربیان

گزارش جلسه اولیا و انتخابات انجمن اولیا و مربیان

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                  
جلسه با پخش سرود جمهوری اسلامی و تلاوت آیاتی از کلام الله مجید رأس ساعت 15:20 آغاز شد. سپس مجری جناب آقای فیاض بخش با خواندن شعری زیبا در مورد ایام ماه محرم و صفر به رونق جلسه افزودند و بعد از خیر مقدم به اولیا از جناب آقای دکتر قاسم خواه دعوت کردند تا صحبت های خود را شروع کنند. موضوع صحبت های ایشان در مورد شبکه های اجتماعی و آسیب های آن بود و حدود 50 دقیقه صحبت کردند و در بین صحبت ها سؤالاتی را مطرح کردند و در بیانات ایشان توصیه هایی برای خانواده ها مطرح شد. از جمله اینکه: دانش آموزان تا پایه ششم اصلا نباید به اینتر نت دسترسی داشته باشند و اینکه خانواده باید دراین مورد همراهی و همکاری لازم را داشته باشد.
بعد از سخنرانی جناب آقای قاسم خواه جناب آقای مهدوی ضمن سخنرانی در مورد مسائل تربیتی در دبستان وتغییرات انجام یافته و اهم فعالیت های دبستان توضیحاتی دادند .
خلاصه ای از صحبت های آقای مهدوی:
ایشان در اشاره به روایتی از ائمه به مناسبت همزمانی ایام عزاداری سید الشهدا ع بیان کردند: « وقتی خداوند خیر بنده ای را بخواهد محبت امام حسین ع و محبت زیارت امام حسین ع را در قلب او قرار می دهد. » و طلب توفیق زیارت امام حسین ع را خواستار شدند.
در ادامه گفتند : همه اتفاق نظر دارندکه بچه ها سالم تربیت شوند، انسان مؤمن و مسلمان که این مهمترین مشترکات جمع حاضر است. برای رسیدن به به نوع تربیت 3 محور تربیتی داریم و به سه سوال می خواهیم پاسخ بدهیم:
1-آرمان ما در تربیت چیست؟
2- در چه بستری می خواهیم تربیت کنیم؟
3- با چه ابزاری می خواهیم تربیت کنیم؟
1-آرمان ما در تربیت ، تربیت افراد متدین و مؤمن است. دوستدار خدا و معتقد به نیکی و تقواست.
امام سجاد در دعا به فرزندشان می فرمایند: خدایا بر من منت بگذار فرزندانم باقی بمانند.(باقی در جسم ، دین و اخلاق) و قرار بده فرزندانم را اهل نیکی کردن. وبا تقوا تربیت بشوند.
رسول اکرم ص فرمودند: واجبات الهی را انجام بده و با تقوا ترین مردم باش.
....خدایا بچه های من را مطیع خودت قرار بده و دوستدار اولیا و اهل دشمنی با دشمنان خدا.
2- محبت و معنویت دو بستری است که برای تربیت مهم ترین و اثر بخش ترین و کارآمدترین نقش را دارا می باشد. (محبت نسبت به همدیگر و اولیا)
3-مهمترین ابزار تربیت ارتباط و گفتگو است. گفتگو با اعضای خانواده و گفت و گو بر اساس محبت و ارتباط باشد.
بحث های مربوط به مدرسه
سال تحصیلی جاری مصادف با چهلمین سال تولد طلوع است که نیاز به بازنگری در همه زمینه ها حس شد . زمینه های تحول از سال گذشته در حوزه های مختلف گذاشته شد . اولین آن فضاهای آموزشی که مشهود بوده است و سپس تغییر در آموزش و آن رویکرد آموزش از معلم محور به دانش آموز محور، رویکرد تدریس به رویکرد اکتشاف با برگزاری جلسات و دپارتمان های علمی با اساتید مختلف . امسال همکاران در تابستان بسیار فعال در جلسات حضور داشتند.
تابستان امسال به تدوین برنامه های سال پیش رو و بخشی نیز در کلاس های تابستان و بخشی امور جاری گذشت.
دپارتمان های متعددی در مدرسه از تابستان آغازشده با شدت و قوت درحال ادامه و برگزاری است. رویکردهای آموزشی تغییر کرده و معلمین به رویکردهای هماهنگ تر از قبل رسیده اند . الویت مدرسه در اینست که سطح علمی، مسایل روانی و پرورشی توام باهم ارتقا پیدا کند.
بازدید ها و اردوها با هدفمندی بیشتر برگزار خواهد شد. آرامش و امنیت (نشاط) و قداست مدرسه با جدیت بیشتر دنبال می شود.
انتظار ما از اولیا دو چیز است
حضورو همراهی و همکاری با مدرسه است. ( ارتباط با معلم راهنما )
آسیبی که مدارس مذهبی دخترانه با آن مواجه است مسئله آسیب تشریفات و تکلفات است که مدرسه با آن در تضاد است. (به نکاتی که در جلسات گفتگو می شود توجه شود.)
امیدواریم فرزندان در سال جاری مشمول دعای امام زمان عج باشند.
سپس آقای فیاض بخش از داوطلبین انجمن اولیا و مربیان دعوت کردند تا به ترتیب اسامی نمایش پاور پوینت روی سن بیایند و خودشان را معرفی کنند واولیا نفرات منتخب خود را در برگه های مخصوص ثبت کنند.
در پایان برنامه هم از اولیا دعوت شد جهت پذیرایی به بخش دیگری از سالن بیایند .
آراء اولیا پس از برنامه در حضور مدیریت دبستان و معاونین اجرایی و آموزشی شمارش شد و 5 نفر به عنوان اعضای اصلی و 3 نفر به عنوان اعضای علی البدل به شرح زیر انتخاب شدند.
برای مشاهده عکس هابه گالری عکس مراجعه نمایید.

                                                                                                                                                                                                                                                       

  • تعداد بازدید : ۴۸۲
فرم ثبت نظر